وقتی پرچم ایران بالاست

بی شک «الکساندر نوری» مهم‌ترین مربی ایرانی تاریخ فوتبال ماست؛ کسی که توانسته در بوندس‌لیگا عملکرد موفقی داشته باشد. شاید تا قبل از او، نشستن یک ایرانی روی نیمکت یک تیم بوندس‌لیگایی محال به نظر می رسید اما بازیکنی که قبل از جام جهانی ۲۰۰۶ به تیم برانکو دعوت شد تا برای ایران بازی کند ولی آسیب دیدگی در اردوی انگلیس از یک سو و جو منفی راه افتاده برای دعوت از ایرانی‌های متولد آلمان که دورگه لقب می‌گرفتند از سوی دیگر، سبب شد تا سرنوشتش طور دیگری رقم بخورد.
این پسر گیلانی‌الاصل حالا یکی از مربیان موج نوی بوندس‌لیگاست که امسال هم وردربرمن را هدایت می‌کند. جالب است که او با این که در کشوری مثل آلمان رشد کرده، مدام از علاقه اش ‌به ایران می‌گوید، تا حدی می تواند فارسی حرف بزند و اسم بچه‌هایش را هم مینو و آرین گذاشته است. البته او تنها ایرانی نیست که توانسته در آن سوی آب‌ها اسم و رسمی برای خودش دست و پا کند؛ ورزشکاران زیادی داریم که خارج از کشور، در سطوح عالی مسابقه می‌دهند، قهرمان می‌شوند و جالب‌تر این که بیشترشان به ریشه‌ ایرانی‌شان وفادار و علاقه‌مندند.
امروز، به بهانه حضور «الکساندر نوری» در ایران، به سراغ ورزشکاران ایرانی‌تباری رفته‌‎ایم که نمایندگان ایران در ورزش‌های متنوعی مثل فوتبال آمریکایی، فرمول دو، هاکی روی یخ و بیس‌بال هستند. اگر برای آشنا شدن با این چهره‌ها کنجکاوید، با ما همراه باشید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 274587 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟