به هنر علاقه‎مندم ولی از آینده شغلی ام می‎ترسم

از طرفی به داروسازی در رشته تجربی هم علاقه دارم اما می‎ترسم که نتوانم درسم را ادامه دهم. لطفا کمکم کنید.

دوست عزیز، امسال سال مهمی برای شماست، چراکه با انتخاب رشته‌ خود، تاحدی تکلیف آینده‌ تان را روشن می‌کنید، پس باید بادقت و به‎طور همه‌جانبه تمام شرایط را بررسی کنید و تصمیم بگیرید. عوامل موثر در انتخاب رشته عبارتند از: علاقه، استعداد، امکان ادامه‌ تحصیل، بازارکار، شرایط خانوادگی، امکان قبولی در دانشگاه و ... . درهر رشته‌ای که قصد انتخاب آن را دارید باید تمام این موارد را بررسی کنید.

علاقه کافی نیست

علاقه‌ شما به رشته‌های هنری یا رشته‌ داروسازی به تنهایی نمی‌تواند ضامن موفقیت شما در این رشته باشد. رشته‌های هنری، رشته‌های خوبی هستند امّا متاسفانه در کشور ما هنوز جایگاه شایسته‌ خود را پیدا نکرده‌اند. اگر فردی هستید که صرفا دوست دارید براساس علاقه‌ خود انتخاب رشته کنید، رشته‌ هنری را به شما پیشنهاد می‌کنم امّا اگر بازارکار نیز برایتان مطرح است رشته تجربی گزینه‌ بهتری خواهدبود؛ ضمن این‌که می‌توانید در رشته‌ تجربی درس بخوانید و در کنار این مسیرِعلمی به هنر Art هم بپردازید. زمینه‌ مورد علاقه‌ خود در هنر را انتخاب کنید و به صورت سرگرمی آن‌ را ادامه دهید و چه‎بسا به موفقیت‌هایی نیز نایل شوید، امّا مسیر کاری و علمی خود را رشته‌ تجربی قرار دهید.

سخت‎کوشی و اراده را فراموش نکنید

نکته‌ دیگری که به‎ آن اشاره کردید، بحث مربوط به ترس از ادامه‌ تحصیل است. وضعیت درسی و تحصیلی شما را نمی‌دانم؛ اما مطمئنا با کمی سخت‌کوشی و اراده می‌توانید در این رشته موفق شوید. به نمره های خود در دروس مختلف به خصوص ریاضی و علوم توجه کنید، اگر در این درس ها خیلی ضعیف هستید سراغ رشته‌های دیگر بروید. بهتراست از یک آزمون رغبت‎سنج نظیر تست رغبت‎سنج جان‎هالند نیز استفاده کنید تا دقیق‌تر رشته‌ مناسب برای شما تعیین شود. امیدوارم بتوانید به انتخاب درستی برسید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

صبا اشرفی مشاور تحصیلی و دانش آموخته دانشگاه محقق اردبیلی

کدخبر: 274996 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟