19ساله ام و تمام فکر و ذهنم ازدواج است

مخاطب گرامی، شما در سنی قرار دارید که نیاز به داشتن همدم و همراه را خیلی احساس می‌کنید؛ اما برای ازدواج بهتر است شرایطی را داشته باشید. برای این امر، اولین مسئله خواستن است که ظاهرا شما چنین احساسی را در خودحس کرده‌اید؛ اما با توجه به شرایط‌تان بخشی از این خواسته به علت سن شماست؛ یعنی تغییرات هورمونی هم می‌تواند بر این تصمیم تاثیرگذار باشد.

چه زمانی برای ازدواج مناسب است؟

1-وجود بلوغ جسمی و جنسی و بلوغ عقلی و فکری از ابتدایی‌ترین عوامل شروع هر زندگی مشترک است و افراد خواهان ازدواج، باید به سنی برسند که بتوانند صمیمیت عاطفی و جنسی را در یک رابطه مبتنی بر تعهد تجربه کنند.

2-برای ازدواج مرد و زن باید از نظر عقلی و ذهنی به چنان رشدی برسند که بتوانند به راحتی از والدین خود جدا شوند. همچنین باید به خودکفایی دوران بزرگسالی برسند و جایگاهی رضایت‌بخش در بازار Store کار بیابند. افراد خواهان ازدواج، باید بتوانند با افراد در سنین مختلف رابطه دوستانه برقرار کنند و قدرت پذیرش نقش همسر و به تبع آن پدر یا مادر بودن را از ابعاد مختلف روان شناختی و زیستی داشته باشند.

3-داشتن منبع درآمد و شغل مناسب هم مهم است. برای یک ازدواج موفق و زندگی سعادتمند، مسئله شغل باید جدی گرفته شود. با داشتن کار و شغل، عشق و محبت زوجین در منزل رونق و تداوم می یابد. با وجودی که داشتن شغل و درآمد لازمه خوشبختی خانواده است، باید توجه داشت که امکانات مالی به تنهایی نمی‌تواند حل‌کننده همه مشکلات یک خانواده و متضمن خوشبختی باشد و اهمیت آن تنها در کنار سایر عوامل ارزیابی می شود.

4-برای آقایان رفتن به خدمت مقدس سربازی هم مهم است.

گام‌های تشکیل زندگی مشترک موفق

اگر این مسایلی را که در بالا گفته شد،دارید، در مرحله بعدی می‌توانید برای تصمیمی که گرفته‌اید قدم بردارید. اولین قدمی که می‌توانید بردارید، مطرح کردن خواسته‌تان با خانواده است و از آن ها بخواهید با توجه به این که سربازی رفته‌اید و شغل مناسب دارید، برایتان همسری مناسب انتخاب کنند؛ اما بهتر است که قبل از بیان کردن خواسته تان با خانواده، با خودتان خلوت کنید و معیارهایی را که برای یک همسر خوب مد نظردارید، بررسی کنید. مهم‌ترین نکته برای پاسخ به این سوال که چه همسری برای من خوب است، این است که به سوال های من کیستم؟ و چه چیزی می‌خواهم؟ پاسخ دهید. شما زمانی می‌توانید یک ازدواج موفق و خوب داشته باشید که بدانید ملاک‌ها و معیارهای‌تان چیست و چگونه فردی هستید. آیا فردی معتقد هستید؟ پس فردی معتقد برای من مناسب است. آیا فردی تفریح‌گر هستید، پس فردی اهل تفریح باید در کنارتان باشد. آیا فردی احساسی هستید و ... . پس از شناخت خود و ملاک‌هایتان، آن‌ها را با خانواده و دوستان در میان بگذارید و از آن‌ها بخواهید که فردی را به شما برای ازدواج معرفی کنند و قدم‌های یک ازدواج مناسب را بردارید.

بیشتر وقت‌تان را با خانواده بگذرانید

شما همچنین در پیامک‌تان اعلام کرده‌اید که نمی‌خواهید به سمت گناه بروید، دوست دارم به شما بگویم که برای دوری از گناه تا آماده شدن برای ازدواج، بهتر است سعی کنید از تفریحات سالم یا کارهایی مانند ورزش Sport کردن یا زمان خود را با دوستان یا خانواده گذراندن بهره ببرید تا بتوانید کمی از تنهایی خود فاصله بگیرید و خود را برای شرایط ازدواج آماده کنید.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 275001 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟