قابلیت عجیب  پهپادها در آینده

به عنوان مثال اخیراً دکتر مستوفی و تیم تحقیقاتی او در دانشگاه کالیفرنیا واقع سانتا باربارا موفق به توسعه سیستمی شده اند که با بهره گیری از دو پهپاد و فناوری WiFi قادر است از داخل ساختمان تصویربرداری کند.

پهباد

برای این منظور دو درون می بایست به گیرنده-فرستنده های وای فای مجهز بوده و در دو طرف ساختمان مورد نظر روی یک خط پرواز کنند. در این لحظه یکی از پهپادها امواج WiFi را ساطع می کند و پهپاد دوم سیگنال رد شده از داخل ساختمان را دریافت کرده و شدت آن را اندازه گیری می کند.

گفتنی است پس از دریافت داده های لازم سیستم قادر خواهد بود تا با بهره گیری از معادلات ریاضی پیشرفته، تصویری سه بعدی از نمای داخلی ساختمان را ترسیم کند.

پهباد1

لازم است اشاره شود که آزمایشگاه دکتر مستوفی پیشتر هم در زمینه استفاده از امواج رادیویی معمول به منظور تصویربرداری از داخل سازه ها و دیوارهای آجری فعالیت داشته و در سال 2010 نخستین نتایج تحقیقات خود در رابطه با عکس برداری دو بعدی از فضای داخل ساختمان را منتشر کرده است. اما به گفته پروفسور یاسمین مستوفی «تصویربرداری سه بعدی در عمل و در دنیای واقعی چالش های بسیاری را به همراه خواهد داشت چرا که تعداد پارامترهای نامعلوم و تأثیر گذار به شدت افزایش می یابند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 275047 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟