10 اپلیکیشن برتر با پشتیبانی از قلم دیجیتال در ویندوز 10

مایکروسافت از ابتدای معرفی ویندوز 10 گسترش ویژگی‌های کار با قلم را که با نام Windows Ink شناخته می‌شوند، در دستور کار خود قرار داده است. همچنین ارائه‌ی قلم به‌عنوان یکی از ابزارهای کاربردی مجموعه محصولات سرفیس، زمینه را برای ارائه‌ی نرم‌افزارهایی ویژه‌ی کار با قلم فراهم کرده است. در این مطلب، با ۱۰ برنامه‌ی برتر ویژه‌ی کار با قلم در ویندوز آشنا می‌شویم.

تصویر2

Fused امکان ترکیب تصاویر و ویدئو‌ها را فراهم می‌کند. فرقی نمی‌کند یک عکس ساده باشد یا یک ویدئوی پانورامیک خانوادگی، با این برنامه می‌توانید هر فیلم یا عکسی را ترکیب کنید. محیط این برنامه با دستگاه‌های لمسی سازگاری کامل دارد و با کمک قلم، استفاده از ویژگی‌های متنوع این برنامه ساده‌تر می‌شود. هرچند استفاده از تمامی ابزارهای موجود در این برنامه مجانی است؛ اما برای حذف واترمارک برنامه باید مبلغی پرداخت کنید. می‌توانید این برنامه را از ویندوز استور دانلود کنید.

تصویر3

Plumbago یکی از تولیدات پروژه‌ی گاراژ مایکروسافت است. این برنامه یک برنامه‌ی یادداشت‌برداری است که به‌ شما اجازه می‌دهد خلاقیت را چاشنی کارتان کنید. این برنامه امکان ساخت چندین دفتر با حداکثر ۲۵ صفحه در هر کدام به شما می‌دهد. تعامل با این برنامه به‌طور کامل با محوریت قلم صورت می‌گیرد و انجام اعمالی نظیر ترسیم، هایلایت کردن، انتخاب و... با کمک قلم امکان‌پذیر است. برای دانلود این برنامه از ویندوز استور، از این لینک استفاده کنید.

تصویر4

Sketchable برنامه‌ای است که با وجود انواع قلم‌مو‌ و ابزار‌ طراحی، دست طراحان را برای خلق آثار هنری باز می‌گذارد. از جمله ویژگی‌های قابل توجه این برنامه پشتیبانی از لایه‌ها، دو حالت مختلف ترکیب اشکال و پشتیبانی از انواع رزولوشن‌ها از جمله رزولوشن 4K است. دیگر ویژگی جالب این برنامه پشتیبانی از Surface Dial است. Sketchable را می‌توانید از این لینک دانلود کنید.

تصویر5

این برنامه بیشتر مناسب دانشجویان و دانش‌آموزان است. FluidMath توانایی تشخیص اعداد، علائم، عملگرهای ریاضی و متغیر‌ها را دارا است و این کار را با دقت خوبی انجام می‌دهد. با کمک این برنامه می‌توانید به‌سرعت عبارات ریاضی را حل یا گراف‌های مختلفی رسم کنید. دانشجویان و دانش‌آموزانی که از این برنامه استفاده می‌کنند، می‌توانند به‌راحتی بین دو حالت حل معادلات و یادداشت‌برداری سوئیچ کنند. کار کردن با این برنامه همچون کار کردن با یک کاغذ بی‌پایان است که امکان گسترش آن از هر سمتی وجود دارد و می‌توان اندازه‌های مختلفی برای آن تعیین کرد. می‌توانید این برنامه را از ویندوز استور دانلود کنید.

تصویر6

این برنامه جهت یادداشت‌برداری روی فایل‌های PDF و همچنین ایجاد فایل‌های PDF ایجاد شده است. با کمک این برنامه می‌توانید به‌راحتی یادداشت‌برداری کنید یا حتی یادداشت‌هایی را به اسناد خود ضمیمه کنید. پشتیبانی بی‌نقص و دقیق این برنامه از قلم دیجیتال، نوشتن با دست را به تجربه‌ای راحت و آسان تبدیل می‌کند. به‌علاوه، مجموعه‌ی قلم‌های مجازی که این برنامه ارائه می‌دهد، تمرکز روی محتوای اسناد را راحت‌تر می‌کند. برای دانلود این برنامه به این لینک مراجعه کنید.

تصویر7

StaffPad ابزاری فوق‌العاده برای ساخت سمفونی‌ و یادداشت‌برداری روی آن‌ است. این برنامه دارای ویژگی‌های جالبی نظیر Composer Assistant (دستیار آهنگ‌سازی)، یکپارچه‌سازی عمیق قلم و لمس و همچنین ارکستر مجازی جهت پخش موزیک‌های ساخته شده است. اگر قصد دارید ساخته‌های خود را به یک تالار کنسرت ببرید هم جای نگرانی نیست؛ چرا که این برنامه اجازه می‌دهد ساخته‌هایتان را با فرمت مناسبی چاپ کنید. این برنامه را می‌توانید از ویندوز استور دانلود کنید.

تصویر8

Fresh Paint یکی از بهترین برنامه‌های طراحی موجود در ویندوز استور است. این برنامه‌ امکان طراحی روی انواع متفاوتی از بافت‌های کاغذ و استفاده از انواع مختلف قلم‌مو‌ و قلم‌ مجازی را فراهم می‌کند. طراحان می‌توانند کار طراحی خود را با یک کاغذ سفید شروع کنند یا اینکه کارشان را با اعمال تغییرات روی تصویری که از قبل وجود دارد، شروع کنند. Fresh Paint دارای ویژگی‌های جالبی است، نظیر یک پنکه‌ی مجازی که به‌طور مجازی تصویر را خشک می‌کند تا بعداً نتوانید آن را تغییر دهید. همچنین یک پالت رنگ مجازی به شما اجازه می‌دهدبا ترکیب رنگ‌های مختلف، رنگ‌های جدیدی ایجاد کنید. این برنامه را می‌توانید از این لینک دریافت کنید.

تصویر9

اگر دوست دارید جدول روزنامه‌ی نیویورک تایمز را حل کنید اما حوصله‌ی حمل یک نسخه فیزیکی از این روزنامه را ندارید، بد نیست این برنامه را که به‌طور کامل از قلم پشتیبانی می‌کند امتحان کنید. با استفاده از این برنامه، پر کردن جدول با قلم دیجیتال به راحتی پر کردن آن با قلم معمولی است. در آزمایش‌های ما، تشخیص دستخط با دقت قابل قبولی صورت می‌گرفت. برای دسترسی به آرشیو کامل جدول‌ها در این برنامه، باید مشترک روزنامه‌ی نیویورک تایمز باشید. اما این برنامه یک جدول کوچک روزانه را به‌طور مجانی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. برای دریافت این برنامه از فروشگاه مایکروسافت از این لینک استفاده کنید.

تصویر10

شاید در گذشته کتاب‌های رنگ‌آمیزی فقط مختص کودکان بودند؛ اما با کمک تکنولوژی، کتاب‌های رنگ‌آمیزی به سرگرمی جدیدی برای بزرگ‌سالان نیز بدل شده‌اند. کتاب رنگ‌آمیزی دیجیتال Zen، شامل یک مجموعه از طرح‌های مجانی است و همچنین می‌توانید مجموعه‌های متنوعی نیز خریداری کنید. با این برنامه می‌توانید برای چندین ساعت سرگرم باشید و در کنار آن قدرت خلاقیت خود را نیز محک بزنید. به‌علاوه، ابزارهای رنگ‌آمیزی و قلم‌مو‌های موجود در این برنامه بسیار دقیق هستند و با قلم دیجیتال نیز سازگاری کامل دارند. این برنامه را می‌توانید از ویندوز استور دریافت کنید.

تصویر11

Nebo یک برنامه‌ی ویژه‌ی یادداشت‌برداری است که با الهام از وان‌نوت ایجاد شده است. در Nebo کاغذ مجازی که روی آن نوت برداری می‌کنید هیچ وقت تمام نمی‌شود و در نتیجه می‌توانید در یک صفحه‌ی بی‌نهایت نوت بنویسید. با کمک Nebo می‌توانید دست‌نوشته‌هایی در اندازه‌های مختلف ایجاد کنید. همچنین این برنامه دارای ویژگی‌های خلاقانه‌ای نظیر میانبر‌هایِ ترسیمی برای سرفصل‌ها، هایلایت کردن، تو پر کردن و نقطه‌گذاری است. به‌علاوه، Nebo از معادلات ریاضی پشتیبانی می‌کند و امکان رسم نمودار نیز این برنامه در دسترس است. همچنین با کمک Nebo می‌توانید یادداشت‌هایتان را به فرمت‌های رایجی نظیر PDF، Word و HTML تبدیل کنید. می‌توانید این برنامه را از ویندوز استور دانلود کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 276383 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟