طرح‌ مفهومی ابرخودروها در کلاس شوتینگ بریک +عکس

ابرخودروهایی مثل مک لارن P1 GTR با اینکه می‌توانند در کمتر از ۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسند و یک خودروی کامل برای مسابقات و پیست باشند، اما هیچوقت خودروی مناسبی برای یک مسافرت طولانی نخواهند بود.

استودیو طراحی یازددیزاین که در لندن واقع شده است، طرح‌های گرافیکی‌ای را منتشر کرده که به نظر می‌رسد مشکل فضای ناکافی در این ابرخودروها را حل کرده است. در این طرح‌ها، پورشه 918 اسپایدر، فراری FXX K و مک لارن P1 GTR به شکل مدل‌های شوتینگ بریک طراحی شده‌اند.

واژه‌ی شوتینگ بریک در اصل به خودروهایی اطلاق می‌شود که به شکل واگن ساخته شده‌اند و در بخش عقب خودرو دارای فضای بیشتری هستند. مرسدس بنز CLS Shooting Brake و فراری FF از معروف‌ترین مدل‌های شوتینگ بریک هستند.

آخرین خودرویی که این استودیو با استفاده از فتوشاپ به شکل شوتینگ بریک طراحی کرده است، بوگاتی شیرون است. بوگاتی شیرون یکی از سریع‌ترین خودروهای جهان است و بیشتر برای استفاده در پیست و سرعت‌های بالا ساخته شده تا مسافرت‌های طولانی. ساخت یک مدل مناسب برای سفر از بوگاتی شیرون با فضای زیاد در عقب خودرو شاید عجیب به نظر برسد ولی این موضوع باعث نشده است که این استودیو دست به طراحی طرح مفهومی یک نسخه‌ی مناسب برای مسافرت از شیرون نزند.

این که کدام یک از این چهار طرح جذاب‌تر از بقیه هستند بستگی به سلیقه‌ی هر شخص دارد و نمی‌توان با قطعیت درباره‌ی آن صحبت کرد اما به نظر می‌رسد طرح مربوط به پورشه 918 اسپایدر از جذابیت کمتری نسبت به بقیه طرح‌ها برخوردار باشد.

طرح شوتینگ برک بوگاتی شیرون

طرح شوتینگ برک مک لارن P1

طرح شوتینگ برک فراری FXX k

طرح شوتینگ برک پورشه ۹۱۸ اسپایدر

ساخت نسخه‌های شوتینگ بریک از این ابرخودروها در دنیای واقعی، بسیار دور از ذهن است و مطمئنا این خودروسازان برنامه‌ای برای انجام دادن چنین کاری برای ابرخودروهایشان نخواهند داشت ولی تصور کردن و طراحی ابرخودروها در اشکال مختلف جالب و گاهی برای خودروسازان الهام بخش است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

شوتینگ3

شوتینگ2

شوتینگ1

کدخبر: 276593 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟