تابستان، فصل شادی و کسب مهارت!

هرکدومتون حتما تا الان برای تعطیلاتتون کلی برنامه ریختین. ما هم یه فهرست از کارهای باحال براتون تهیه کردیم. به امید اینکه بهترین تعطیلی دنیا رو داشته باشین!

الان بهترین زمان برای یاد گرفتن مهارت‎های مختلفه؛ مهارت‎های به‎دردبخوری که نه توی مدرسه و نه هیچ‌جای دیگه آموزش نمیدن. پس آستین‎هاتو بزن بالا و از مامان و بابا یا بقیه بزرگ ترها خواهش کن توی این سه ماه، معلم خصوصی‌ت بشن. آشپزی یکی از اون کارهاییه که هرکسی باید بلد باشه؛ بسته به علاقه‎ت می‎تونی بری سراغ یادگرفتن تهیه ساندویچ‎ها، سوپ‎ها، سالادها یا دسرها. از کارهای فنی هم غافل نشو؛ یادگرفتنِ تعمیر وسایل برقی و ماشین حتما یه‎روزی به کارت میاد. اگر هم عاشق گل و گیاهی که وقت رو تلف نکن، بیلچه و قیچی و گلدون رو بردار و دست‎به‎کار شو.

می‎دونم الان دوست داری در دورترین فاصله ممکن از کتاب‎هات باشی! اما خب همه کتاب‎ها که به خسته‎کنندگی کتاب‎های مدرسه نیستن، کلی کتاب و مجله فوق‎العاده جذاب وجود داره که ویژه شما نوجوان‌ها نوشته شده. کافیه یک‎بار به کتابخونه‎ها یا کتاب‎فروشی‎های خوب شهر سر بزنی تا از یک دنیای شگفت‌انگیز و دوست‎داشتنی سردربیاری.

تابستون زمان خوبیه برای اینکه بدون دغدغه درس و مدرسه با دوست‎های خوبت وقت بگذرونی. یه گروه تشکیل بدین و به فعالیت‎های مورد علاقه‎تون بپردازین؛ تئاتر، نمایش عروسکی، درست کردن کاردستی، تماشا و نقد فیلم، شعرخوانی، قصه نویسی و ...؛ قرارهای دوستانه رو هم هربار خونه یکی از اعضا بذارین. هم خیلی بهتون خوش می‎گذره، هم کلی چیز از هم یاد می‎گیرین.

نظرت درباره پول درآوردن چیه؟ لازم نیست حتما بری سرِ کار، اگه مامان و بابا موافق باشن توی خونه هم می‎تونی کار کنی. اگه هنرهایی مثل چرم‎دوزی و نمدبافی و درست کردن جعبه کادو و ... بلدی که پس بی‏معطلی از دوست و فامیل و آشنا سفارش بگیر و شروع به‎کار کن. اگر هم این کارها رو بلد نیستی نگران نباش؛ یادگرفتنشون زمان زیادی نمی‌بره، خیلی زود می‎تونی استادکار بشی و بعدش هم ازشون پول دربیاری.

اگه تا الان کارهای خیرخواهانه و انسان‎دوستانه رو امتحان نکردی، پیشنهادم اینه که همین روزها برو سراغش. رفتن به خانه سالمندان و مهربونی کردن به پدربزرگ و مادربزرگ‎های تنها و گوش دادن به خاطراتشون؛ سر زدن به مراکز نگه‏داری بچه‎های بی‎سرپرست و بازی کردن باهاشون؛ عضو شدن توی گروه‎های محیط زیستی و تمیز کردن طبیعت و کارهایی مثل این‎ها. این کارها به یک‎سری هماهنگی و اجازه نیاز داره که با همراهی بزرگ ترهاانجام میشه.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 277271 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟