رکورد سریعترین پهپاد جهان در گینس ثبت شد+ فیلم
حجم ویدیو: 5.60M | مدت زمان ویدیو: 00:00:41

سالهاست فناوری استفاده از پهپادها برای مقاصد مختلف از سوی کشورهای جهان مرسوم و مورد توجه است، کشورهایی که دانش ساخت پهپاد را دارند در زمره کشورهای پیشرفته قرار گرفته ‌اند اما اگر این فناوری در مسیر درستی استفاده نشود می‌تواند برای دیگر کشورها تهدیدآفرین باشد.
پهپادها در بسیاری از فعالیت‌های تحقیقاتی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند از این رو سرعت و دقت آنها در انجام عملیاتی که برایشان تعریف می‌شود از اهمیت خاصی برخودار است.
گروه‌های دانشگاهی و تحقیقاتی زیادی در سراسر جهان برای ساخت پهپاد با ویژگی‌های خاص تلاش می‌کنند و عده ای دیگر در صدد به دست آوردند دانش ساخت پهپادها هستند.
همچنین ثبت رکورد در کتاب گینس به عنوان یک مرجع شناخته شده می تواند انگیزه ای برای ساخت دستگاه های و ابزارهای مختلف و بسیاری کارهای شگفت انگیز دیگر باشد، ساخت پهپاد با سرعت باورنکردنی نیز شاید در زمره برنامه‌هایی قرار بگیرد تا عده‌ای را ترغیب به ثبت در گینس کند.
یک گروه تحقیقاتی پهپادی با سرعت 262 کیلومتر بر ساعت ساخته‌اند که آنچه فیلم زیر نمایش می‌دهد گویای تست موفقیت آمیز آن است.
این پهپاد با سرعت 262 کیلومتر بر ساعت رکورد گینس سریعترین پهپاد دنیا را از آن خود کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 284357 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟