بهشت گم شد ه ایران را بشناسید

جاده اسالم به خلخال در بین مردم به رویایی‌ترین جاده جنگلی کشور شهرت دارد. این جاده‌ی ۷۰ کیلومتری از شهر اسالم در استان گیلان شروع و به شهر خلخال در جنوب استان اردبیل و بین استان آذربایجان شرقی و زنجان منتهی می‌شود.

به دلیل قرار گرفتن جاده اسالم به خلخال در منطقه شمالی کشور و استان گیلان و اردبیل، در اغلب فصول سال بارش باران در منطقه دیده می‌شود و به دلیل ارتفاع زیاد آن (در نزدیکی خلخال) دمای هوا نیز حتی در تابستان سرد است و باید لباس مناسب به همراه داشت. گردشگرانی هم که تصمیم دارند شب‌ها در این منطقه بمانند، باید لباس و تجهیزات کافی به همراه داشته باشند و البته در نزدیکی روستا‌ها و بخش‌های عشایری چادر بزنند.

76e85102-3916-4bdb-92e5-b6d48ff0b9f8

بخش‌های زیادی از این جاده را جنگل و درختان جنگلی به خود اختصاص می‌دهد و برخی رودخانه‌ها نیز در این مسیر وجود دارند که تماشای آن‌ها خالی از لطف نیست.

8643633

اسالم بخشی از شهرستان تالش است که حدود ۱۰ هزار نفر جمعیت دارد. مردم شهرستان تالش به زبان تالشی و ترکی حرف می‌زنند و از محصولات آن می‌توان به گلیم، سفال، محصولات دامی، چوب و کاغذ اشاره کرد. در اطراف تالش نیز جاذبه‌های گردشگری دیگری وجود دارد که می‌توان به جنگل گیسوم و بخش‌های تفریحی آن اشاره کرد. گردشگرانی که از خلخال به سمت اسالم حرکت می‌کنند، با کمی رانندگی از جاده زیبای گیسوم و جنگل و ساحل آن نیز دیدن خواهند کرد. گفتنی است که بخش‌هایی از فیلم حضرت سلیمان نیز در مناطقی از اسالم ساخته شده بود و شهر اورشلیم را تداعی می‌کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

asalem_to_khalkhal-1

اخبار زیر را از دست ندهید:

معلم به نقاشی کودک طرفدار تراکتور صفر داد!+عکس

مریم شوهر دارد، اما قلبش برای مرد دیگری می‌تپد!

یک دختر در شرق تهران جان یک جوان را گرفت و جوان دیگر را به زندان فرستاد

له شده مار زیر چرخ های هواپیما در باند فرودگاه اردبیل + عکس

از خودم فیلم زشت گرفتم و برای فرهاد فرستادم / نگذارید آبرویم برود

آقای بازیگر و همسرش در اولین سالگرد ازدواحشان! +عکس

پوستر سلام بمبئی با طراحی محمدرضا شریفی نیا! / محمدرضا گلزار و بنیامین در کنار ستاره زن بالیوود +عکس

سلفی آیینه ای جالب خانم بازیگر پس از گریم در کنار تصویر چهره اصلی اش +عکس

 

کدخبر: 226715 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟