شاهکار معماری جهان در کجاست؟

دبی از نظر اقتصاد نیز سرامد است، در این شهر شرکت های بزرگی فعالیت می کنند و تجار معروفی برای داد و ستد و تجارت همواره در حال رفت و آمد به دبی می باشند. دبی یکی از شهرهایی است که از نظر صنعت توریسم نیز جایگاه بالایی دارد، همواره گردشگران بسیاری به این آن سفر می کنند و از نظر گردشگری جاذبه های بسیاری دارد که باعث جذب گردشگران می شود. در این متن درباره یکی از برج های دبی که بسیار مشهور است و یکی از عوامل جذب گردشگر می باشد توضیح داده شده است ..

1__hamgardi_bk_1_tcm186-79832

برج خلیفه، شاهکار دنیای معماری

برج خلیفه در ابتدا با نام "برج دبی" شناخته می‌شد اما در روز افتتاحیه توسط شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، نام آن به افتخار حاکم امارات، خلیفه بن زاید آل نهیان‎، به "برج خلیفه" تغییر کرد. این برج عظیم و آسمان خراش رکوردهای بسیاری را به خود اختصاص داده است به طوری که در این برج طبقات بسیاری قرار دارد و برج خلیفه دارای بیش از 1000 واحد آپارتمان، ۴۹ طبقه اداری، ۴ استخر و یک کتابخانه مخصوص ساکنان است. همچنین هتل آرمانی با ۱۶۰ اتاق به طراحی جورجیو آرمانی در طبقات اولیه‌ی برج واقع است. طراحی این برج اثر شرکت آمریکایی اسکیدمور، اوینگز، مریل (SOMM) و ادرین اسمیت با الهام از معماری اسلامی، طبیعت صحرا و گل است. این طراحی نه تنها از نظر شکل فیزیکی نیروی وارده توسط باد در طبقات آخر را مهار می‌کند، بلکه به ساکنان هر کدام از طبقات نمایی منحصر به فرد و بدون اشراف به سوی سایر واحد‌ها می‌دهد ,همچنین استفاده از طاق در نمای برج خلیفه نشان دهنده الهام گرفتن طراحان برج خلیفه از معماری اسلامی است. هزینه ساخت برج خلیفه بسیار بالا می باشد و برای ساخت برج خلیفه یک ملیارد دلار هزینه درنظر گرفته شده بود اما بر اساس گزارش مطبوعات امارات، هزینه آن بیش از این مبلغ است. به علاوه ساخت برج خلیفه ۲۲ میلیون ساعت، کار برده است. 

1__hamgardi_khalifa-tower-1

طراحی داخلی برج خلیفه

دکوراسیون داخلی برج توسط جورجیو آرمانی طراحی شده است. برج دبی دارای ۱۶۰ طبقه ی قابل سکونت است که ۷۰۰ واحد آپارتمانی شخصی بین طبقات ۴۵ تا ۱۰۸ قرار گرفته است، یک استخر در طبقه ی ۷۸ تعبیه شده است و تقریبا بقیه ی طبقات به شرکتهای تجاری اختصاص داده شده است.

1__hamgardi_inside_of_burj_dubai_amazing_interior14

 

1__hamgardi_burj-al-arab-presidential-two-bedroom-suite-04-hero

1__hamgardi_BK-Residence-L43-(2)_tcm186-80948

1__hamgardi_inside_of_burj_dubai_amazing_interior2

1__hamgardi_Burj-Al-Arab-3

سریعترین آسانسور جهان

سریعترین آسانسور جهان در این برج مستقر شده است که سرعت آن ۱۸ متر در ثانیه است، سریعترین آسانسور بعد از برج دبی مربوط به برج تایپه ۱۰۱ است که سرعتی معادل ۱۶٫۳ متر در ثانیه دارد. برج دبی شامل ۵۲ آسانسور است که بصورت دو عرشه ای ساخته شده اند و هرکدام توانایی جابجایی ۴۲ نفر را در یک زمان را دارند.

1__hamgardi_150314-burj-khalifa-down-2p_e8b59865a0c0419891a1f76943482890.nbcnews-ux-2880-1000

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 243214 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟