قدم زدن بر روی آب های جزیره ناز شما را به رویا می برد +عکس

در افسانه ها صحبت از جزایر زیادی می شود که مدت ها زیر آب پنهان می شوند و در فرصتی مناسب، سر از آب بیرون می آورند، جزیره ناز که یکی از جاذبه های گردشگری قشم محسوب می شود، گرچه به طور کامل به زیر آب فرو نمی رود، اما در هنگام مد، راه ارتباطی اش با قشم قطع می شود.
جزیره ناز
1__hamgardi_jazayer naz-visman seir

این جزیره سه هکتاری، در فاصله یک کیلومتری ساحل قشم قرار گرفته و در اصل، چیزی بین جزیره و شبه جزیره است، به این معنی که در ساعاتی از روز به وسیله یک مسیر ماسه ای به قشم متصل است اما در ساعاتی دیگر و همزمان با بالا آمدن آب دریا یا همان مد، راه ارتباطی به زیر آب رفته و دیگر امکان رفت و آمد نیست تا جزر بعدی. در هنگام مد، ناز، تنها صخره ای عظیم و چند متری است که استوار و تنها بر پهنه خلیج فارس خودنمایی می کند. این جزیره مسکونی نیست و تنها تعدادی اتاقک در آنجا ساخته شده که متعلق به صیادان است. بومی ها می گویند که اسم جزیره چندان هم بی ربط نیست. از نظر ان ها جزیره دائم در حال ناز کردن است، گاهی رو می پوشاند از مردم و خودش را در زیر آب پنهان می کند، گاهی هم پرده از صورت می کشد و با آغوش باز، می پذیردشان.
 

1__hamgardi_naz-islands

1__hamgardi_Capture



تفریحات جزیره ناز قشم

این جزیره علاوه بر اینکه یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری قشم می باشد، یکی از راه های درآمد بومیان نیز هست، از آنجا که رفت و آمد گردشگرها به این منطقه به خصوص در فصل بهار و پاییز زیاد است، مردم سعی می کنند تا با انجام کارهایی که برای گردشگرها جذاب است، کسب درآمد کنند، مثلا خانم ها برروی دست گردشگرها طرح های زیبای حنا می کشند و یا اینکه مردم از سوار شدن بر پشت شترهایی که با صنایع دستی بافتنی تزئین شدند، استقبال می کنند. راستی که شترسواری لذت عجیبی دارد و زمانی که بر پشت شتر نشسته ای و ناگهان از زمین کنده می شوی، احساس می کنی در فضا معلق مانده ای. شاید اولش کمی ترس داشته باشد اما بعد چنان لذت می بری که دلت نمی خواهد تمام شود. اگر بهتان خوش گذشت و سرگرم شدید، یادتان باشد که مثل نقی و خانواده اش در سریال پایتخت، در وسط دریا گیر نکنید.
 

1__hamgardi_17076728_811469162343283_3060513538154954752_n

 

1__hamgardi_----------2


دسترسی به جزیره ناز قشم
این جزیره در 22 کیلومتری شهر قشم قرار گرفته و برای رسیدن به آن باید به سمت " سوزا " حرکت کنید. قبل از اینکه به سوزا برسید، در فاصله یک کیلومتری از ساحل، این جزیره زیبا را مشاهده می کنید و اگر هنگام مد نباشد، می توانید با اتومبیل یا پیاده قدم به درون سرزمین شگفتی هایش بگذارید.

1__hamgardi_0000606_-

1__hamgardi_تور-شب-یلدا-جزیره-قشم-37341-همگردی

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 251744 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟