با کشور زیبای گرجستانو قوانین رایج در آنجا آشنا شوید +عکس

این قوانین اغلب در راستای منافع کشور مورد نظر و برای تأمین امنیت مالی، جانی و حتی روانی شهروندان و ساکنین هر کشور می باشد. البته هر کشور بسته به شرایط خود، قوانینی را تعیین می کند که ممکن است تاریخچه ای طول و دراز داشته باشد و بر اساس فرهنگ منطقه باشد و در میان مردمان خودش بسیار جا افتاده باشد. گاه می شود در کشوری با قانونی رو به رو می شوی که روحت هم از آن خبر ندارد و این ندانستن بدجوری برای تان گران تمام می شود.
گاه می شود سر یک قرص کدئین که در ایران به سادگی تهیه می کنید، با مشکل قانونی برخورد کنید و تمام برنامه های تان برای یک سفر و خوش گذرانی  تمام عیار برای ساعاتی از جلوی چشمان تان ناپدید شود و یا حتی سر ورود یک جور کالای خاص که برای شما بسیار دم دستی و همیشگی است، چند ساعتی از سفرتان را از دست بدهید.
همه این ها از جمله قوانین فرودگاهی هر کشور محسوب می شوند. 
 

1208330_213



اطلاعات ضروری درباره گرجستان
پیش از سفر به گرجستان، دانستن اطلاعات زیر بسیار کارآمد خواهد بود:

پایتخت کشور گرجستان:
تفلیس

واحد پول و ارز مبادلاتی:
لاری یا (GEL) | هر لاری ۱۴۵۰ تومان

زمان محلی: 
GMT + 3

کد تلفن:
+ ۹۹۵

روزهای کاری بانک ها:
تمام هفته به جز شنبه و یک شنبه
 

1208326_399


مقررات واردات به کشور
در هنگام ورود به خاک گرجستان، رعایت موارد زیر در میان وسایل خود ضروری است. این اطلاعات از سایت بین المللی یاتا (انجمن بین‌المللی حمل‌ و نقل هوایی) گرفته شده اند:

الف ) اشیایی که ورودشان با تبصره همراه است:
۱) ۴۰۰ نخ سیگار
۲) وسایل شخصی و غیر تجاری تا وزن ۱۰۰ کیلوگرم
ب ) اشیای ممنوعه برای خروج از گرجستان
1) تنها در صورتی می توانید صنایع دستی و هنری گرجستان را از مرزهای این کشور خارج کنید که اجازه وزارت فرهنگ را به همراه عکسشان داشته باشید.
۲) برای خروج ارز محلی (لاری) هیچ محدودیتی وجود ندارد. اما در مورد ارز خارجی داستان فرق می کند و تنها تا ۵۰۰ دلار می توانید از گرجستان خارج کنید.
+ برای ورود هر نوع ارز به کشور گرجستان هیچ محدودیتی ندارد.
+ خوب است بدانید که اگر وسایل شخصی و غیر تجاری شما بیش از ۲۰ کیلوگرم باشند، باید به ازای هر یک کیلوگرم، مبلغ ۱ لاری را پرداخت کنید. 

مالیات فرودگاهی:
برای خروج از کشور گرجستان، احتیاج به پرداخت مالیات ندارید. 

قوانین درباره حیوانات خانگی:
اگر در هنگام سفر به گرجستان با خودتان گربه و یا سگ همراه دارید، فراموش نکنید که باید گواهی سلامت و گذرنامه حیوان خانگی خود را نیز داشته باشید. 
اگر حیوان خانگی شما همراه کشتی به گرجستان فرستاده می شود، باید فاکتور خود را ارائه بدهید.

1208327_857



موارد ممنوعه در ساک های دستی
در پروازها می توانید ساک و یا کیفی دستی را با خود به درون هواپیما ببرید، اما برای محتویات این کیف ها نیز محدودیت هایی وجود دارد.

محدودیت مایعات
در این جا به آخرین شرایطی که برای وجود مایعات در کیف ها وجود دارد اشاره شده که در فرودگاه بین المللی تفلیس اعمال می شود:
حداکثر مقدار مایعی که مجاز است در کیف دستی شما وجود داشته باشد، ۱۰۰ میلی لیتر است.
بسته حاوی مایع باید در بسته ای پلاستیکی و شفاف با ابعاد ۲۰×20 سانتی متر حمل شود.
هر شخص تنها می تواند یک بسته شفاف داشته باشد.
داروهای به همراه نسخه و در جعبه اصلی خودشان به همراه غذای کودک، از این قانون Law مستثنی هستند.
از جمله مایعات مورد نظر می توان به موارد زیر اشاره کرد:
نوشیدنی هایی چون آب و نوشابه، شربت دارویی، خامه، لوسیون، روغن، عطر، موارد آرایشی و بهداشتی (رژ لب، ریمل )، خمیر دندان، ژل اصلاح، ژل مو، دئودرانت، محلول لنز چشم، شامپو و مواردی چون مربا، عسل، دوغ و ماست.
 

1208328_162



توصیه های سفارت ایران در گرجستان
سفارت ایران در گرجستان، توصیه هایی را برای مسافران و گردشگرانی که به این کشور می آیند، دارد که دانستن شان بسیار ضروری است:
۱- از بردن، حمل، استفاده و خرید و فروش قرص های ترک اعتیاد، مواد روان گردان، مواد مخدر، سلاح های سرد و گرم و حتی داروهای کدئین دار به کشور گرجستان اکیدا خودداری کنید. قوانین این کشور در این موارد بسیار سختگیرانه بوده و مجازات های سنگینی مانند حبس ۲۰ ساله را در برای فرد خاطی در پی دارد. خوب است بدانید که وجود هر یک از موارد به هر میزان و هر شکل فرقی در جرم Crime بودن آن ندارد.
۲- ورود هر گونه داروهای کدئین دار مانند (استامینوفن کدئین دار، شربت اکسپتورانت و … ) و آرامش بخش های قوی که داشتن شان احتیاج به گواهی پزشکی دارد، به کشور گرجستان ممنوع است و طبق قوانین، آورنده آن به هزینه های سنگین مالی محکوم می شود.
۳- در صورتی می توانید خنجر و شمشیرهای گرجی را که سوغاتی این کشور محسوب می شوند، از گرجستان خارج کنید که عتیقه نباشند. در صورت داشتن این سوغاتی ها، حتما آن ها را در چمدان های بار تحویل دهید و نباید با خود به درون هواپیما ببرید.
۴- ورود هر گونه کالا با جنبه تجاری به کشور گرجستان ممنوع است.
۵- اخیرا برخی از افراد با عنوان تبلیغ مسیحیت اقدام به پخش انجیل فارسی در فرودگاه های تفلیس و باتومی می کنند. بسیاری از آن ها دام های جاسوسی و اطلاعاتی سازمان های خارجی است. توصیه می شود آرامش خود را حفظ کنید و از گرفتن این بروشورها و سی دی ها خودداری کنید. اگر سماجت و مزاحمت این افراد را دیدید، آن را با پلیس Police در میان بگذارید. 
۶- خوب است بدانید که بارهای مسافرین هم در هنگام ورود و هم در هنگام خروج در گیت های فرودگاه، توسط پلیس، سگ های مخصوص کشف مواد مخدر Drugs و البته با اشعه ایکس ری بررسی خواهد شد. البته این بررسی ها به گونه ای است که از دید مسافران پنهان است، بنابراین گمان نکنید که کنترلی صورت نمی گیرد و توصیه های بالا را جدی بگیرید.

1208329_323


برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 258726 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟