بالن سواری شگفت انگیز و رویایی بر فراز کاپادوکیا +تصاویر دیدنی

ترکیه به عنوان یک کشور توریستی، تفریحات زیادی برای لذت بردن دارد. یکی از شهرهای خوب این کشور، کاپادوکیا نام دارد که علاوه بر دیدنی های بسیارش، تفریحی که این شهر را معروف کرده و تجربه ای که در آن برای هر کسی فراموش نشدنی است، بالن سواری است. در این شهر، شرکت های مختلفی بالن سواری را برگزار می کنند، که تفاوت آنها در قیمت شان است و هر چه شرکت بهتر و معروف تر باشد، هزینه ی بالن سواری در آن بیشتر است.

Cappadocia-balloon-turkey
Cappadocia-balloon

بهترین زمان بالن سواری در کاپادوکیا
بهترین زمان بالن سواری در این شهر، ماه آپریل تا اکتبر است که آسمان کاملا صاف و شفاف است و باد ملایمی می وزد، البته بعضی از شرکت ها، در فصل زمستان هم در صورتیکه هوا خوب باشد، پرواز در آسمان دارند. همانطور که گفته شد در اکثر روزهای سال بالن سواری رایج است مثلا در سال ۲۰۱۴، از ۳۶۵ روز سال، ۳۱۹ روز هوا برای این کار مساعد بود و حدود ۱۰۰ بالن این شهر، توانستند ۲۷۷۷۵ پرواز داشته باشند و حدود نیم میلیون توریست را بر فراز آسمان این شهر زیبا به آسمان ببرند.
در ماه زمستان هم حداقل نصف روزها برای این کار عالی هستند و بدترین شرایطی که احتمال کنسلی پروازتان زیاد است، ماه های ژانویه و فوریه هستند.

Cappadocia-balloon-in-winter
یادتان باشد همیشه اولین پرواز در روز، بهترین پرواز است بنابراین اگر خواستید این تفریح را تجربه کنید، سعی کنید در اول روز باشد.
آیا بالن سواری در کاپادوکیا امن است؟
به همه شرکت های برگزار کننده ی بالن سواری، گواهینامه داده می شود و مجریان آن باید کامل دوره های آموزشی لازم را طی کنند و از سلامت کافی برخوردار باشند. البته یادتان باشد بالن سواری در این شهر تفریح بسیار امنی است اما هنوز هم ریسک های خود را دارد. مطمئنا هیج شرکت برگزار کننده ای دوست ندارد تا برای مسافرانش حادثه Incident ای پیش بیاید اما به هر حال مانند هر جای دیگری در دنیا سیستم، کاملا بی عیب و نقص نیست. اما حادثه ها کاملا غیر منتظره هستند و حتی ممکن است برای بهترین شرکت در بهترین هوا و با بهترین تجهیزات هم رخ دهد.
Cappadocia-turkey-balloon
Cappadocia
 

آیا هزینه بالن سواری ارزشش را دارد؟
همانطور که می دانید بالن سواری تفریح ارزانی نیست اما آنقدر خوب هست که بتواند یک خاطره ی فراموش نشدنی را برای همیشه در ذهنتان ماندگار کند.بنابراین پیشنهاد می کنیم در صورت سفر به ترکیه، حتما از شهر زیبای کاپادوکیا دیدن کنید و این تفریح هیجان انگیز را امتحان کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 259074 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟