میوه های عجیب و غریب استوایی در تایلند  +عکس های دیدنی

ترگیل (Mangosteen)
Mangosteen-800x500
افراد کمی در خارج از تایلند میوه ترگیل را می شناسند. ترگیل میوه ای با ظاهر عجیب است که در داخل پوسته گرد و بنفش رنگ خود بخش سفید و خوشمزه ای دارد که قسمت خوراکی میوه است و به بخش هایی تقسیم شده است. تعداد این بخش ها برابر با تعداد برگ هایی است که در زیر پوسته آن قرار دارند. مزه خوشمزه و متفاوت این میوه باعث شده که برای آبمیوه زیاد به کار برود.


رامبوتان (مژکی) (Rambutan)

rambutan
اسم این میوه از کلمه مالایی رامبوت گرفته شده که به معنی مو است. پوست آن پوشیده از مژک و رنگ آن معمولا سرخ می باشد. گوشته این میوه به رنگ سفید و گاهی مایل به صورتی است و مزه ای ترش و شیرین دارد.

خارگیل (ِDurian)

durian
طرفداران خارگیل این میوه را مقوی با مزه ای منحصربفرد می دانند اما کسانی که خارگیل را دوست ندارند آن را میوه ای با بوی زننده توصیف می کنند. بوی شدید این میوه که شبیه میوه فاسد است و ظاهر خشن آن به تنهایی کافیست تا خیلی ها دور آن را خط بکشند! این میوه، گران ترین میوه تایلند است و بوی شدید آن باعث شده که ورودش به مکان های عمومی مثل هتل و هواپیما ممنوع باشد. شکل این میوه گرد و کمی بیضی است، پوسته آن به رنگ سبز قهوه ای و پوشیده از خار و رنگ میوه آن زرد کمرنگ می باشد.

میوه اژدها (ِDragonfruit)

Dragon-Fruit-800x500
میوه گیاه کاکتوس ظاهری عجیب اما گوشته ای نرم و خوشمزه دارد که تا حدودی شبیه کیوی است و معمولا با قاشق خورده می شود. درون این میوه آبدار، دانه هایی مثل سیاه دانه وجود دارد و سرشار از ویتامین است.

جک فروت (Jackfruit)

jackfruit-800x500
فصل این میوه بین ماه های ژانویه تا مه (دی تا اردیبهشت) است. این میوه آبدار اندازه یک هندوانه بزرگ است و بویی متفاوت دارد. گوشته جک فروت به بخش های زیادی تقسیم شده و اطراف هر بخش دانه های زیادی قرار دارند. این میوه معمولا به صورت خام خورده می شود اما بعضی از تایلندی ها آن را سرخ می کنند.

زرگیل (Langsat)

langsat-800x500
زرگیل میوه ای فقط مخصوص خود تایلند است. میوه ای فصلی، کوچک و گرد که فصل آن بین ماه های جولای تا اکتبر (تیر تا مهر) می باشد. پوست نازک این میوه با دست کنده می شود و درون آن گوشته ای آبدار و شفاف است که به پنج قسمت تقسیم شده و کمی مزه تند دارد. این میوه برای رفع تشنگی خیلی خوب است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 260466 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟