دیواری از جنس آدامس؛ مکانی برای توریست های ماجراجو +عکس

این دیوار آدامسی در شهر سیاتل ایالت واشنگتن قرار دارد و یک دیوار زیبا و جالب است که همه آدامس هایشان را به آن می چسبانند. شاید سفر به آمریکا آن هم فقط برای دیدن این دیوار از دید شما کار عاقلانه ای نباشد اما اگر راهی این کشور هستید، بازدید از این دیوار را حتما در برنامه تان داشته باشید.

gum-wall-800x500
این دیوار در شهر سیاتل بسیار معروف است و در صورتی که می خواهید به این شهر بروید، دیدار از آن می تواند جذاب باشد. علاوه براین، این دیوار، یکی از معروفترین دیوارهای دنیاست و امروزه هم به یکی از جاذبه های گردشگری آن تبدیل شده است.
gum-wall-seattle-800x530
تاریخ دیوار آدامسی سیاتل
در خیلی از شهرها در کنار مکان های گردشگری مهم، مخصوصا در کشورهای دیگر در کنار این مکان ها، تابلوهایی وجود دارد که اگر دقت کرده باشید، روی آنها پر است از آدامس های جویده شده. این تابلوها به این دلیل زده شده اند تا بازدیدکندگان، آدامس های خود را روی زمین نریزند و یا به جایی نچسبانند.
در شهر سیاتل، مردمی که آدامس می جوند و می خواهند آدامسشان را دور بریزند، به طرف مرکز شهر می روند تا آدامسشان را روی دیواری به نام Seattle gum wall (دیوار ادامسی سیاتل) بچسبانند. شاید در شهرهای دیگری هم این کار رایج شده باشد اما هیچ کدام به اندازه ی سیاتل در این کار قدمت ندارند! تقریبا ۲۰ سال است مردم این شهر آدامس هایشان را می جوند و آن را به این دیوار می چسبانند.
دیوار آدامسی درست در مرکز شهر سیاتل و در نزدیکی تئاتر این شهر قرار گرفته است و مردمی که در صف بیرون می ایستند می توانند آدانس هایشان را روی آن بزنند.
این دیوار در سال ۲۰۱۵ پاکسازی شد اما کم کم باز هم به دیوار ادامسی تبدیل شد. البته این دیوار، دیوار یک خانه ی متروکه است که کسی در آن زندگی نمی کند.
 

تفریحات دیوار آدامسی سیاتل!
شاید برایتان جالب باشد که با دیدن این دیوار چه می توانید بکنید. بازدید از این دیوار و چساباندن آدامس تان به آن، تنها کارهایی نیستند که می توانید انجام دهید:
– در کنار این دیوار بایستید چند عکس جالب با آن بگیرید. سلفی گرفتن با این دیوار می تواند عکس های جالب و شاید هم چندش آوری برایتان به یادگار بگذارد.
gum-wall-selfie-800x530
– عروسی! خیلی ها برای به یاد ماندنی کردن جشن عروسیشان هر کاری می کنند. مثلا حاضرند در روز عروسی شان برای گرفتن عکس به کنار این دیوار بروند. درست مثل این زوج
gum-wall-picture-800x530
– دیواری برای کار خیر! بعضی ها پول خرد خود را روی آدامس های دیوار می چسبانند تا علاوه بر اینکه زیباتر شود، نیازمندان هم در صورت تمایل بتوانند سکه ها را بردارند.

gum-wall-coin-800x530

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 260467 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟