دریاچه نیلوفرهای قرمز رویایی در تایلند +عکس

شاید از فاصله ی دور تحت تاثیر جادوی این مکان قرار نگیرین اما به محض این که به دریاچه نزدیک بشین به پلی معلق توجه شما رو جلب میکنه و وقتی سوار قایق بشین و به وسط آب برسین جادوی دریاچه نیلوفرهای قرمز شما رو تحت تاثیر قرار میده و شما از نزدیک میلیون ها نیلوفر شناور رو میبینین. این سفر  هیجان انگیز در این آب های آرام با گذشتن از میان گیاهان رودخانه‌ای، یاس‌ها و آب تیره شروع میشه اما کم کم تغییر می‌کنه. برآمدگی‌هایی به رنگ  قرمز و صورتی روشن کم کم پدیدار میشن و از سطح آب بالا میان. آب تیره کم کم شفاف میشه و شما در این لحظه میتونین ساقه‌هایی به رنگ سبز تیره و ماهی‌هایی کوچک ببینین. پس از ده دقیقه قدم زدن، همون‌طور که پیش‌بینی کرده بودیم، خودتون رو در آغوش میلیون‌ها گل نیلوفر قرمز میبینین که تا مساحتی نزدیک به ۲،۴۲۸ کیلومتر مربع ادامه داره و اطراف شما رو پوشونده. در بعضی از قسمت های این جاذبه طبیعی تایلند شاهد گیاهان رودخانه ای دیگه ای هم در بین نیلوفرها خواهین بود و رنگ سبزی در افق که در بین رنگ های قرمز و صورتی خودنمایی میکنه. مکان هایی مخصوص تردد قایق ها وجود داره که انگار جاده ای زیبا در میان آب ها کشیده شده. جزایر کمی در این دریاچه وجود داره که خانه‌ی مجسمه‌های بودا، مکان‌های مذهبی و پاگودا‌ها هستن. جزایر و مکان‌های روی اون ها، طوری به نظر می‌رسن که گویی میان گل‌های نیلوفر شناورن. از دیگر تصاویر دیدنی در این دریاچه نیلوفرهای قرمز باید به پرواز زیبای پرندگان و ماهی گیران محلی که برای ماهیگیری اومد اشاره کرد. با گذشت کمی از روز، نسیمی دلپذیر شروع به وزیدن می‌کنه و سایه‌ی قایق خاطر نشون میکنه که پاسی از روز گذشته. در این باغ دریایی شما از هر تشویش و استرس و سروصدایی دور هستین و لحظاتی رو تجربه میکنین که بی شک بعدها دلتون براش تنگ میشه.

1__hamgardi_7720

بهترین زمان سفر به آغوش نیلوفرهای قرمز

بهترین زمان برای بازدید از این دریاچه، فصل‌های خنک در کشور تایلنده. البته از اویل دسامبر تا اواخر فوریه زمان شکوفه زدن گل‌ها است. از ۶ صبح تا ۱۱ صبح نیز بهترین ساعت برای دیدن شکوفه‌های گل نیلوفرِ. همچنین تعطیلات ولنتاین  بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه‌ طبیعی تایلند هستش. هر سال و در اواسط ماه ژانویه، فستیوالی موسوم به فستیوال دریاچه‌ نیلوفر قرمز در نزدیکی این دریاچه برگزار میشه. قایق های موجود در دریاچه، گردش‌هایی ۴۵۵ و ۹۰ دقیقه‌ای دارن. هزینه‌ی این سفر‌ها ۳۰۰ و ۵۰۰ بات (۳۰ و ۴۹ هزار تومان) میشه. این قایق‌ها پر از قالیچه‌هایی از جنس کاه هستن. همچنین مجهز به سقف‌ برای دور موندن از آفتاب هستن و هر کدوم گنجایش ۱۰ مسافر رو دارن. اگر دوس دارین مدت زمان بیشتری رو در این‌جا سپری کنین میتونین از هتل هایی که نزدیک به این منطقه هستن اقامت کنین.

1__hamgardi_1

چطوری بریم؟

این مکان دیدنی در منطقه‌ی کوم فاواپی (Kumphawapi) در استان اودون تانی (Udon Thani) قرار داره. هنگام رانندگی در جاده، علامت‌های منتهی به دریاچه‌ی نیلوفر قرمز به زبان تایلندی نوشته شدن. از فرودگاه اودون تانی تا این دریاچه، نزدیک به ۵۰۰ کیلومتر راه هست و اگه مایلین با تاکسی برید، هزینه‌ی اون نزدیک به ۱۰۰۰ بات (۹۸۸ هزار تومان) میشه. دریاچه‌ی نیلوفر قرمز در شمال شرق قرار داره. در این منطقه علاوه بر قایق‌ها، رستوران و پارکینگ هم وجود داره

1__hamgardi_55

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 264924 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟