پارک طالقانی؛  بهشتی میان شلوغی و ازدحام تهران +تصاویر

مکان هایی با مناظر خیره کننده تا با دقایقی وقت گذراندن میان آنها روح و جان تازه ای به شما ببخشند. یکی از این الماس های طبیعت گردی، به خصوص در فصل پاییز" پارک طالقانی" است در ادامه این پارک رو برای شما به عنوان یکی از اماکن دیدنی در تهران و یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری در تهران معرفی خواهیم کرد.

1__hamgardi_9778_760px
پارک طالقانی، واقع در تپه های عباس اباد تهران،در سال 1361 افتتاح شد. خود پارک در کنار بزرگراه حقانی قرار دارد و پل Bridge "طبیعت" ،که یکی از دلایل  بازدید مردم از این پارک است، با گذر از روی بزرگراه مدرس پارک طالقانی را به پارک آب و آتش متصل میکند. امکانات متعددی در پل طبیعت از جمله رستوران و کافی شاپ و فضاهای سبز و... برای راحتی بازدید کنندگان قرار داده شده است. این پل که جزو جاذبه های گردشگری بوده و یکی از نماد های پایتخت است ، دارای ارزش معماری بسیای است.

1__hamgardi_1-1-1

از رفاه و امنیت و خوشگذرانی گرفته، تا موزه گردی و انجام احکام شرعی! تزئینات ، امکانات رفاهی و ورزشی این پارک روز به روز افزایش یافته و بهتر میشوند.قدم زدن روی سنگ ریزه های داخل پارک ، پل ها و راه چوبی حس فوق العاده ای رو به شما القا میکنه و درختان سر به فلک کشیده و قدیمی این پارک هرچه بیشتر شمارا محو خود میکنند. در ارتفاع بودن پارک طالقانی تهرانی را به شما نشان میدهند که تا کنون از چشمان شما پنهان بوده. مناظر محشر این پارک سوژه های عکاسی بی مانندی را برایتان فراهم کرده.

1__hamgardi_70dc2675-2832-4f88-ab49-57750d8a1c2f
1__hamgardi_20688277-7b0d-4555-850c-3a9bbe06e7ca
مکان ها و امکانات تفریحی
دوست دارید علاوه بر طبیعت سری نیز به تاریخ بزنید؟ باغ موزه دفاع مقدس که در کنار پارک طالقانی ساخته شده میتواند شما را راضی کند.جالب است بدانید که بلند ترین پرچم دنیا نسبت به ارتفاع از دریا، پرچم ایران با 150 متر طول میله، در این پارک قرار دارد.در میان تمام این طبیعت بکر، هنوز هم میتوان از یک ناهار دلچسب لذت برد. همه ایرانی ها همیشه بساط کبابشان به راه است درپارک طالقانی میتوان علاوه بر لذت هم نشینی با خانواده در سایه ی آلاچیق ها، یک غذای خوشمزه هم نوش جان کرد.تنها کافیست یک آلاچیق باب میل با منقل پیدا کنید و شروع کنید!

1__hamgardi_defa-0410-mm2

1__hamgardi_405d1a27-3282-4d99-9139-9dec60720a2d


خوشگذرانی در طالقانی 
یکی دیگر از بیشمار زیبایی های این پارک، مسجد "خرمشهر" بین باغ موزه دفاع مقدس و پارک طالقانی است که راحتیه خیالتان را تکمیل میکند. البته خود پارک نیز دارای نماز خانه است که علاوه بر آن میتوانید به این محل هم بیایید.این مسجد افزون بر حظوری معنوی، با معماری و طراحیه بی نظیرش زیبایی پارک را دو چندان کرده است. زیبا ترین فصل هم جهت بازدید از این پارک جنگلی فوق العاده، فصل پاییز است. زمانی که تنوع رنگ ها میان برگ ها و درخت ها و پوشش گیاهی اش، در کمال خودش است و باعث آرامشی نایافتنی میشود.
 

1__hamgardi_masqiu.jpg5

1__hamgardi_635203165234029554_B

راه های دسترسی
بی دردسر ترین راه برای دسترسی به این بهشت از طریق مترو است. سریعترین قسمت ایستگاه شهید حقانی واقع در خط یک مترو میباشد که بعد از آن تنها نیاز به 5 دقیقه پیاده روی دارید.ایستگاه شهید همت نیز در ضلع جنوبی این پارک قرار دارد که برای رسیدن به مرکز پارک از این طرق نیاز به مدت زمان و پیاده روی بیشتری دارید.اگر قصد دارید با خودرو شخصی بروید باز هم جای نگرانی نیست. در بزرگراه حقانی و در مجاورت پارک طالقانی پارکینگ بزرگی جهت خدمات رسانی آماده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 266612 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟