قدم زدن روی باغی معلق ! +تصاویر دیدنی

در سال ۲۰۰۶ با بازرسی های فنی ای که بر روی این پل Bridge انجام شد مسئولان شهری سئول به این نتیجه رسیدند که این پل ۱۷ متری ایمنی کاملی  ندارد و باید خراب شده و از اول ساخته شود. اما آن ها پس از اینکه با افراد و کارشناس های مختلفی مشورت کردند تصمیم گرفتند که به جای خراب کردن پل آن را به پیاده رو و فضایی عمومی تبدیل کنند، اما نه پیاده رویی معمولی ! پیاده رویی از جنس باغ های سرسبز و باطراوت.

skygarden_Seoul__Ossip-800x500

اجرای این پروژه در سال ۲۰۱۵ شروع شد و شرکتی هلندی پیاده سازی این باغ شهری را بدست گرفت. اسم این پیاده رو را سئولو ۷۰۱۷ گذاشتند سئولو یعنی خیابان سئول و ۱۷۷۰ هم اشاره به ساخت اولیه این پل در دهه ۱۹۷۰ و تبدیل آن به پیاده رو در سال ۲۰۱۷ دارد.

sky-800x500
این پیاده رو به غیر از اینکه فضای سبز قابل توجه و زیبایی را در مرکز شهر سئول ایجاد کرده برای اهداف آموزشی هم به کار می رود. طبق گفته کمپانی سازنده این پل، این باغ آسمانی در واقع باغچه ای آموزشی است و گلخانه ای برای گونه های گیاهی آینده و پلی است که در آینده می تواند به دیگر قسمت های سئول هم گسترش پیدا کند. این گیاهان در فضاهایی با اندزه ها و ارتفاع های مختلف کاشته شده اند و گروه هایی از یک خانواده در کنار هم قرار داده شده اند و ترتیب آن ها طبق حروف الفبای کره ای است. این پارک به صورت مجموعه ای از پارک های کوچک طراحی شده و گیاهان هر کدام از این مجموعه ها عطر، رنگ و خصوصیت مخصوص به خودش را دارد.

night-800x500
چشم انداز این باغ با توجه به فصل های مختلف سال تغییر می کند در بهار در آن شکوفه های گیلاس را می بینید و در زمستان درختان همیشه سبز منظره پارک را همچنان سرسبز نگه می دارند. بر روی این پل زیبا می توانید پیاده روی ای لذت بخش داشته باشید و گیاهانی را ببینید که شاید تاکنون هیچ کدام آن ها را ندیده باشید. این گیاهان سرسبز فضایی باطراوت را در این محل به وجود آورده اند و گردشگران را تشویق می کنند که به جای استفاده از ماشین مدتی را پیاده راه بروند. در هنگام شب نوری آبی سراسر این پل را در برمی گیرد و قدم زدن در میان این نورهای آبی رنگ حس آرامش بخشی را بهتان هدیه می دهد. از راه های مختلفی مثل، پله، آسانسور و پله برقی می توانید خودتان را بر روی این پل برسانید، در این باغ امکاناتی مثل رستوران و مغازه های مختلف هم وجود دارد.

bridge-1-800x500

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 267632 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟