جذابترین و  لدت بخش ترین پارک دبی برای جهانگردان +تصاویر

در این مقاله به طور مخصوص نگاه خود را بر روی قدیمی‌ترین پارک دبی، که تا این لحظه حدوداً نزدیک به نیم قرن از افتتاح آن می‌گذرد و به نوبه‌‌ی خود، یکی از جذب‌کننده‌ترین مکان‌های توریستی است، معطوف می‌کنیم. با ما همراه باشید، شاید در طول سفرتان به دبی، یک روز خود را هم به بازدید از پارک صفا، این جاذبه ی گردشگری در دبی اختصاص دهید.

1__hamgardi_1

تاریخچه‌ی پارک صمیمیت! ببخشید پارک صفا

خوب است که درباره‌ی هرجایی که قصد رفتن به آن را دارید، قبل از آن خوب مطالعه کنید، مطالعه‌ی آزاد را نمی‌گویم منظورم خواندن اطلاعات مربوط به آن مکان است. خوب بخوانید چراکه به اطلاعات شما افزوده خواهدشد و البته وقتی تصویری از تاریخ شکل‌گیری یک مکان داشته‌باشید، به طور قطع با تصویر بهتری در ذهن و یک آشنایی کامل از بودن در آن فضا و منطقه لذت خواهید برد. پس اگر اهل تاریخ و در جستجوی آن هستید تبریک ما را پذیرا باشید. در ادامه برایتان از زمان شکل‌گیری این پارک خواهیم گفت. 
پارک صفا، در سال 1975 میلادی یعنی در سال 1354 شمسی که برای ما عینیت بیشتری دارد، در حومه‌ی دیدنی های دبی شکل اولیه را می‌گیرد. جالب این‌که در این پارک دبی، مهاجران جنوب آسیا سکونت داشتند البته به صورت غیرقانونی. این منطقه از محل سکونت این مردم به فضای سبز تغییر کاربری می دهد، و به مرور زمان مورد بازسازی و تجهیزشدن قرارمی‌گیرد. اولین تغییرشکل آن بعد از 9 سال، یعنی سال 1984 با اضافه‌شدن محل‌های بهداشتی شروع میشود و از سال 1989 تا 1992 روند بهبود وضعیت و اضافه‌شدن امکانات تفریحی و گردشگری را با موفقیت پشت‌سر می‌گذارد و هم اکنون هم یکی از پربازدیدکننده‌ترین مکان های دبی که نام اون پارک‌ صفاست ویکی از تفریحات سرگرم کننده در لیست تفریح در دبی محسوب میشود و یکی از جاذبه های گردشگری دبی، هم برای خود مردم در دبی و هم سایر گردشگران، محسوب می‌شود.

1__hamgardi_2
توصیفی از مجهزترین پارک در دبی

رنگ سبز طبیعت چقدر برایتان آرامش‌بخش است؟ حال تصور کنید در پارکی قدم می‌زنید که بیش از 80درصد آن را زمینی با پوشش سبز، تشکیل داده‌است. اگر مایلید چشم‌انداز وسیع‌تری از این پارک 64 هکتاری را نظاره‌گر باشید، به تپه‌ای که خود بخشی از این زیبایی صفا است، بروید در آن‌جا حتماً مسیر آبشار را که در نهایت به بزرگترین دریاچه منتهی می‌شود، توجهتان را جلب خواهدکرد. خود را به آغوش طبیعت بسپارید، و از فرکانس مثبتی که فضا را در دیدنی های دبی پرکرده‌است، نهایت استفاده را بکنید. تا می‌توانید، مشغله‌های ذهنی و نگرانی‌هایتان را به دست باد بسپارید، تا قلبتان در لحظه آرامش را تجربه کند. حال به مسیر پیاده‌روی برگردید و دست در دست همراهانتان، لذت با هم بودن و قدم زدن در یک مسیر بی‌نظیر در دیدنی های دبی را تجربه‌‌کنید. حتماً سه دریاچه‌ای را که در پارک خواهیددید، حال‌وهوایتان را عوض خواهدکرد. اگر با دقت نگاه کنید، قایق سواران را بر روی آب در این جاذبه ی تفریح در دبی توجه شما را به خود جلب می‌‌کنند، پس معطل چه هستید؟ با دوستانتان لذت بودن روی آب و قایق‌سواری را از دست‌ندهید، همه‌چیز برای به تصویرکشیدن لحظاتی ‌به‌یادماندنی، فراهم‌است. نگران فرزندانتان نباشید، بودن در پارک همیشه برای این دیدنی های دبی شیرین است حالا چه برسد به این‌‌که امکانات تعبیه شده برای آن‌ها این شادی را دو چندان کند. زمین‌های بازی مختص کودکان، حتماً به آن‌ها نشاطی مضاعف خواهدداد. زمین فوتبال، والیبال، بسکتبال در این مجموعه، افراد زیادی را سرگرم می‌کند. دوستان اگر اهل تنیس هستید فضا برای این ورزش Sport در دیدنی ها دبی تدارک دیده‌شده فقط برای حضور در آن باید بلیط تهیه کنید و در یکی از جاذبه های گردشگری دبی و سفر به دبی خود حسابی خوش بگذرانید.

94e5f2a6-7b2b-4c1b-8fce-5ed1a0dcf228

لذت یک گردش حسابی در این پارک 
دیدن دونده‌ها و گاهی مسابقه‌ی آن‌ها برای یک برد شیرین، شاید برایتان هیجان‌آور باشد، این واقعه‌ای است که در بخشی از پارک، جایگاهی به آن اختصاص داده ‌شده‌است. درصورت تمایل فضا برای دویدن هست پس لطفاٌ از پیله‌ی درون خودتان بیرون بیایید و از امکانات موجود برای سلامتی و شادی هرچه‌ بیشتر خود بهره ببرید. انقدر غرق وصف زمین بازی و دویدن شدیم یادم رفت از پیست دوچرخه‌سواری برایتان بگویم. اگر اهل راندن آن هم از نوع دوچرخه هستید، در صفا، جاده و اسب، البته اسب که نه، دوچرخه محیا است بیا تا برویم. خب تا این‌جا هرچه گفتیم از تجهیزات و امکانات این مکان از دیدنی های دبی که یکی از سرسبز تریبنم جاذبه های گردشگری دبی هست، همه یک‌طرف، ولی وجود بیش از 16924 نوع درخت و بیش از 200 نوع پرنده حتماً شما را حیرت‌زده خواهدکرد، بعد از یک گردش حسابی در پارک، نگران شکم و سیرکردن آن نباشید. اگر گوشت یا مرغ آماده برای به سیخ ‌کشیدن دارید، از کباب‌پزهای تعبیه‌شده در پارک استفاده کنید و مراقب تمیزی محیط زیست هم باشید. از این همه زیبایی، فقط لذت ببرید واز سفر به دبی خود شاد باشید.
 

1__hamgardi_picnic_1_base



تدابیر لازم برای رسیدن به پارک
از آن‌جا که این پارک دبی در مرکز شهر و در سفر به دبی شما قرار گرفته، به طور دقیق‌تر اگر بر روی نقشه به دنبال جایگاه آن هستید، درست در 10 کیلومتری جنوب غربی مرکز قدیم دبی، قرار دارد، پس شما فاصله‌ی زیادی تا سایر مراکز تجاری و گردشگری ندارید، مثلاً فاصله‌ی شما از محل حضورتان در این مکان که مکانی برای تفریح در دبی و تا برج خلیفه 3/05، تا مرکز تجارت جهانی دبی 27/ 6 و از سایر برج‌های امارات 5/06کیلومتر است. پس نگران بعد فاصله‌ی زمانی و مکانی برای تنظیم وقت خود به‌منظور استفاده‌ی بهینه از زمان و بازدید از مناطق گردشگری نباشید. الوصل، الحدیقه و خیابان پنجاه و پنجم، خیابان‌های منتهی به صفا هستند، منظورم پارک صفا که یکی از دیدنی های دبی است و در خیابان شیخ زاید است وگرنه مهر و محبت و خوش‌قلبی هم که کسی منکر آن نیست منتهی به صفا والبته صمیمیت هستند. خب از مسیرها منحرف نشویم، اگر خودتان بدون تور، سفر به دبی کرده‌اید و استفاده از وسیله‌ی نقلیه از نوع عمومی آن و از نوع مترو را ترجیح می‌دهید، ایستگاه بیزینس بی مقصد نهاییِ شما برای رفتن به منطقه‌ی سرسبز مذکور و لذت بردن از زیبا ترین جاذبه گردشگری دبی و دیدنی های دبی و یا تفریح در دبی است.

96d85797-8ed8-4657-950b-02acfa49f4cd
اطلاعاتی راجع به قوانین صفا
دوستان عزیز پارک صفا، از ساعت 8 صبح تا 11 شب پذیرای شماست. این پارک 4 درب ورودی دارد، پارکینگ آن به غیر از روزهای پنج‌شنبه و جمعه، رایگان است. می‌دانم وقتی واژه‌ی رایگان را می‌شنوید احساس خوبی در شما بوجود می‌آید ولی ببخشید باید قبول کنید که برای این همه امکانات در فضایی بی‌نظیر از طبیعت، پرداخت یک ورودی برای حضورتان در مجموعه، آن‌قدری نباید آزرده‌ خاطرتان بکند. پس لطفاً به تعداد نفراتی که هستید مبلغ 3 درهم یک چیزی معادل با 8/0 دلار، برای حضورتان و البته شاد بودنتان هزینه کنید.یک نکته‌ی دیگر که باید مدنظر داشته‌‌باشید و در برنامه‌ریزی‌هایتان نقش مهمی دارد این است که سه‌شنبه‌ها، برای عموم آزاد نیست و فقط بانوان و کودکان هستند که اجازه‌ی ورود دارند پس ورود آقان ممنوع! البته در سایر روزهای هفته نیز، باغی در پارک هست که دربش فقط به روی بانوان باز است. پس آقایان باز هم ورودتان به این بخش ممنوع است. لطفاً شما درجاذبه های گردشگری دبی و یا مناطقی دیگری از این شهر به گذراندن اوقات خوش مشغول شوید. زمان گشت و گذار در پارک صفا و تفریح در دبی به پایان رسید، در پارک از فضا، تلفیقی از طبیعت و امکانات ساخته‌ی دست بشر لذت ببرید، شادی را از در سفر به دبی خود دریغ نکنید و برای تفریح دردبی حسابی خوش بگذرانید تا نگرانی‌های جایی برای حضور در قلبتان نداشته‌باشند. دلتان شاد، سفربه دبی تان بی‌خطر.

97d36523-888c-421d-a826-cb3052aa9750

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 268305 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟