آشنایی با تالار موسیقی شگفت انگیز و رویایی در بارسلون +تصاویر دیدنی

درباره تالار موسیقی
تالار کاتالانا (Palau de la Musica Catalana) سالن کنسرتی است که توسط معمار «لوئیز دومانچه ای مونتانر» طراحی و در سال ۱۹۰۸ افتتاح شد. این کنسرت در واقع محل اصلی اجرای گروه موسیقی کرال بود که در سال ۱۸۹۱ برای حمایت از فرهنگ و موسیقی کاتالان تاسیس شده بود.

facade

facadee
طراحی تالار موسیقی
در بیرون ساختمان بنایی با نمای آجرهای قرمز را می بینید که با موزائیک ها، شیشه های رنگی و کاشی های شفاف تزئین شده است. برای ورود به این تالار باید از بین ستون هایی زیبا که منقش به طراحی گل ها هستند به داخل راهرو و از آنجا به سالن کنسرت بروید.
hall-1
سالن کنسرت
سالن کنسرت این تالار بدون اغراق یکی از زیباترین بخش های آن است و از مهمترین گنجینه های معماری به شمار می رود. این سالن که گنجایش ۲۲۰۰ نفر را دارد تنها سالن موسیقی در اروپاست که در طول روز فقط با نورهای طبیعی روشن می ماند. دیوارهای دو طرف سالن را قوس هایی باشکوه از شیشه های رنگی پوشانده است و در بالای سر خود پنجره سقفی از شیشه های رنگی می بینید که در وسط آن گنبد وارونه ای با سایه روشن های زرد قرار دارد که نشان دهنده خورشید و آسمان است. تزئینات معماری سالن کنسرت شاهکاری از خلاقیت و تصورات ذهنی معمار است و همه چیز در نهایت دقت سر جایش گذاشته شده تا کسانی که به کنسرت آمده اند بتوانند موسیقی را با تمام وجود درک کنند. این سالن برای تئاتر ساخته نشده چون مجسمه های بزرگی که بر روی سکو قرار دارد اجرای تئاتر را بر روی آن غیرممکن می کند. در گوشه گوشه این سالن جزئیاتی را می بینید که پشت هر کدام داستانی نهفته است مثلا مجسمه اسب های بالداری که در بالکن بالایی گذاشته شده به افتخار پگاسوس اسب اسطوره های یونانی است.
seat
siling
سالن لوئیس میلت
در طبقه دوم این ساختمان سالنی هست که نامش به افتخار یکی از موسسان گروه موسیقی کورال، لوئیس میلت گذاشته شده است. کسانی که به دیدن این ساختمان می روند در این محل جمع می شوند و درباره قسمت های مختلف این سالن به آن ها توضیحاتی داده می شود چیزی که بیشتر از همه در این سالن جلب توجه می کند مجسمه های نیم تنه برنزی از موزیسین های معروف است.
بازدید از تالار موسیقی
برای بازدید از این تالار باید در تور ثبت نام کنید و به تنهایی نمی توانید وارد آن شوید. هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۳:۳۰ ظهر این تورها هر نیم ساعت یکبار تعداد محدودی از بازدید کنندگان را به داخل این سالن می برند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 273941 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟