شش مکان معروف از جاذبه های دیدنی انگلستان +تصاویر دیدنی

۱- استون هنج (Stonehenge)
استون هنج از یکی از مشهورترین و دیدنی ترین جاذبه های معروف انگلستان و منطقه ای پر از سنگ های غول پیکر ایستاده است که تخمین زده شده بین ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح در آن مکان گذاشته شده اند. این سنگ ها که متعلق به عصر برنز هستند، هنوز هم مانند یک راز سر به مهر باقی مانده اند. دلیل پیدایش این بنا و هدف پشت آن هنوز هم مشخص نشده است اما بعضی ها بر این باورند که از این مکان به عنوان محلی برای عبادت مردم باستان استفاده می شده است.

لندن (2)
۲- بیگ بن و برج الیزابت (Big Ben and Elizabeth Tower)
معروف ترین و شناخته شده ترین ساعت دنیا، بیگ بن است که سومین ساعت ایستاده ی بلند جهان هم هست و آن را می توان سمبل شهر لندن دانست. به طور رسمی به برجی که این ساعت روی آن قرار دارد، برج الیزابت می گویند. ساخت برج الیزابت در سال ۱۸۵۸ تمام شد، این برج سالانه میلیون ها نفر بازدید کننده را به خود جذب می کند.

لندن (3)
۳- کاخ باکینگهام (Buckingham Palace)
یکی از زیباترین کاخ های سلطنتی دنیا را می توان کاخ باکینگهام دانست. این کاخ در گذشته در سال ۱۷۰۵، محل زندگی یکی از دوک های باکینگهام بوده است و در حال حاضر محل زندگی ملکه ی انگلستان است. با کینگهام در مجموع دارای ۷۷۵ اتاق و ۷۸ سرویس بهداشتی است. سالانه حدود ۵۰ هزار نفر از این کاخ شگفت انگیز بازدید می کنند.

لندن (4)
۴- چشم لندن (London Eye)
چشم لندن، چرخ و فلکی بسیار بزرگ در نزدیکی رود تیمز است که دارای ۱۳۵متر ارتفاع و ۳۲ کابین شیشه ای است. این چرخ و فلک به اندازه ای آرام می چرخد که در حین حرکت، مسافران می توانند از آن پیاده و به آن سوار شوند. چشم لندن یک جای عالی این شهر برای گرفتن عکس های بی نظیر است.
لندن (5)
۵- پل Bridge لندن (London Bridge tower)
پل لندن، پلی بسیار مرتفع بر بالای رودخانه ی تیمز است که قدمت آن به سال ۱۸۸۶ بر می گردد که ساخت آن حدود ۸ سال طول کشیده است. این پل در واقع در بین ۲ برجک قرار دارد و پلی متحرک است که به وسیله ی فشار اهرمی از وسط به ۲ نیم تقسیم می شود و هر ۲ نیم آن به سمت آسمان می ایستند. این پل یکی دیگر از جاذبه های معروف انگلستان است.

لندن (6)

۶- دانشگاه کمبریج (Cambridge University)
یکی از جادویی ترین و شاید دوست داشتنی ترین مکان های انگلستان که همه ی ما کنجکاویم ببینیم، دانشگاه کمبریج است، با یک سفر  یک روزه ی کوتاه  می توان از لندن به کمبریج رفت. شهر کمبریج بیشتر به خاطر دانشگاهش مشهور است. جدای از گشت و گذار در کمبریج دوست داشتنی و تماشای تعدادی از تاریخی ترین ساختمان های انگلستان می توانید در رستوران ها و مراکز خرید پر جنب و جوشش هم بگردید و در مشهورترین جشنواره ی آن یعنی جشنواره محلی کمبریج هم شرکت کنید.

لندن (1)

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 275297 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟