بهترین مناطق دنیا برای تفریحات هیجانی

این دیوانگانِ هیجان را در میان ورزشکاران حرفه ای بیشتر پیدا می کنید، ورزشکارانی که کارهایشان از نظر ما کاملا دیوانگی است. اینبار می خواهیم شما را با برخی از مناطق طبیعی که از محبوب ترین مکان ها برای ورزشکاران عاشق هیجان هستند آشنا کنیم. مطمئنا از این دست مکان ها در دنیا زیاد وجود دارند و باید به مرور به آن ها سر بزنیم اما این دفعه با جذاب ترینشان آشنا خواهیم شد، مکان هایی که انجام فعالیت های ترسناک ورزشی در آن ها به کاری معمولی تبدیل شده است.
جالب تر این که تجربه ی هیجان اصلا مرد و زن نمی شناسد و در میان ورزشکارانِ دیوانه ی هیجان و شجاع هم شاهد حضور بانوان هستیم و هم مردان شجاع. در این مقاله از کم هیجان ترین منطقه ی طبیعی شروع می کنیم تا به مهیج ترین و پر چالش ترین مقصد برسیم.

۱۰- غارهای وایتومو | نیوزیلند

اگر اهلی هیجان هستید اما هنوز در سطح حرفه ای وارد دنیای ماجراجویان نشدید برای شما پیشنهاد خوبی داریم. در نیوزیلند غارهایی با نام وایتومو (Waitomo Caves) وجود دارد که برای قایق رانی عالی هستند. قایق سواری در این غارها که با نام "قایق سواری در آب های سیاه" از آن یاد می شود از بهترین مکان ها برای غرق شدن در تاریکی، دیدن کرم های شب تاب و سنگ های رسوبی باستانی است.
گشت و گذار در این غارها می تواند برای گروه های خانوادگی هم مناسب باشد اما مطمئنا پر از آدرنالین و تجارب جدید خواهد بود. البته طبق آمار شرکت های گردشگری به ندرت گروه های بزرگ و یا خانواده ها برای داخل شدن به این غارها داوطلب می شوند.
آدرس: نیوزیلند، وایتومو.

هیجان  (7)
۹- زیپ لاین پارک سلواتورا | کاستاریکا

کاستاریکا کشوری در آمریکای مرکزی است که به دلیل داشتن طبیعتی دلفریب مورد توجه گردشگران زیادی قرار گرفته است. یکی از جالب ترین مکان های تفریحی این دیار جنگل های بارانی و انبوه آن می باشد که امروزه کاملا حفاظت شده هستند. قسمتی از این جنگل های بارانی را پارکی به نام پارک سلواتورا (Selvatura Park) اشغال کرده که از جذاب ترین پارک های جنگلی آمریکاست.
در این پارک زیبا زیپ لاینی وجود دارد که به سوارانش کاملا حس پرواز را القا می کند. از سال ۲۰۰۴ این زیپ لاین کاملا ایمنی سازی شده اما باز هم هر کسی جرأت سوار شدن بر روی آن را ندارد. نکته ی جالب درباره ی زیپ لاین سلواتورا این است که امروزه کودکان بیش از ۱۲ سال هم اجازه ی استفاده از آن را داند، پس اگر شما هم کودک یا نوجوانی دیوانه ی هیجان دارید این زیپ لاین از بهترین مکان ها برای تجربه ی آدرنالین است.
افرادی که از این زیپ لاین استفاده کرده اند می گویند که این کار به آن ها حس آزادی Freedom می دهد نه پرواز.
آدرس: کاستاریکا،استان پونتارناس، سانتا النا، منطقه مسکونی مونته ورده
هیجان  (6)
۸- انواع ماجراجویی های مهیج | ولز

اگر آن قدر جویای هیجان و آدرنالین هستید که دیگر زیپ لاین و سفر به مناطق تاریک و مخوف پاسخ گوی هیجانات شما نیست مکانی را پیشنهاد می کنیم که در نوع خود بی نظیر است.در شهرستانی در غرب جمهوری ولز که قسمتی از انگلستان است، منطقه ای به نام پمبورکشا (Pembrokeshiree) وجود دارد که به هیجان و تجارب منحصر به فرد معروف است. در این مکان می توانید مجموعه ای از تفریحات هیجان انگیز را تجربه کنید، مثلا بندبازی بر فراز دره، غواصی، شنا در آب های خروشان، صخره نوردی، پرش از روی صخره ها و...
البته متخصصان در همه جا ناظر فعالیت های ماجراجویان هستند و به نوعی می توان گفت که سلامت آن ها تضمین شده است اما با این حال هنوز هم افراد زیادی آن قدر شجاع نیستند که ترس این کارها را به جان بخرند. 
آدرس: انگلستان، ولز، پمبورکشا، کوستریگ.
هیجان  (5)
۷- ورزش پر هیجان کنیونینگ | آریزونا

کنیونیک (Canyoning) نام یکی از پر هیجان ترین ورزش های دنیاست. این فعالیت را می توان نوعی آبشار نوردی دانست. افرادی که این ورزش را انتخاب می کنند عاشق پیمودن دره های عمیق، کوه های پر شیب و آبشارهاییی هستند که از روی صخره های غول پیکر جاری شده اند.
یکی از بهترین مکان ها برای انجام کنیونیک گرند کانیون در آریزوناست. به جرأت می توان گفت که این ناحیه جزء مکان هایی است که پر شیب ترین دره های جهان را دارد و حتی اگر مبتدی هستید می توانید از جاهایی آغاز به تمرین کنید که آسان تر هستند و بعد به این دره های پر پیچ و خم و ترسناک برسید.
پس از آریزونا منطقه ای به نام آبدره (fjord) در نروژ مقام دوم را دارد که کوهنوردان طبیعت دوست به این ناحیه می روند تا شانس خود را برای بالارفتن از یخچال های طبیعی و آبشارهای خروشان منطقه امتحان کنند.
آدرس: آمریکا، آریزونا، گرند کانیون.
هیجان  (4)

۶- صخره نوردی | کالیفرنیا

شاید ندانید اما صخره نوردی ورزش گسترده ای است و بیشتر بر مبنای مهارت های خود فرد پیش می رود. یکی از پر هیجان ترین شاخه های این ورزش بولدرینگ (Bouldering) نام دارد که در آن فرد صخره نورد بدون استفاده از هیچ گونه تجهیزات ایمنی از صخره و سنگ ها بالا می رود.
در بولدرینگ از صخره نورد حتی یک اشتباه کوچک هم انجام دهد ممکن است دچار آسیب هایی بسیار جدی شود. صخره نوردان این رشته ی ورزشی ماهر هستند و با بی باکی کامل بر توانایی های خود تکیه می کنند. رقابت های بولدرینگ قرار است در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ نیز وجود داشته باشد به همین خاطر این روزها ورزشکاران زیادی در حال تمرین کردن برای پیروزی در این رقابت ها هستند.
از بهترین نقاطی که امروزه برای بولدرینگ وجود دارد، کوه های سیرا نوادا (Sierra Nevada) در کالیفرنیاست که سنگ و صخره های غول پیکر و مناسبی دارد. پس از این مکان راک لند (the giant Rocklands) در آفریقا و جنگل فونتنبلو (Fontainebleau) در فرانسه در رتبه های بعدی قرار دارند.
آدرس: آمریکا، کالیفرنیا، سیرانوادا.
هیجان  (3)
۵- یخ نوردی | کلرادو

از دیگر فعالیت های ورزشی هیجان انگیز و مملو از آدرنالین یخ نوردی است، این ورزش که نیاز به تمرکز فوق العاده بالایی دارد این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است. یخ نوردان موفق افرادی هستند که اعصاب بسیار آرامی دارند و می توانند در بدترین شرایط هم خونسردی خود را حفظ کنند.
جالب است بدانید این ورزش به نوعی علاقمندانش را معتاد Addicted می کند و هرکسی که فقط چندبار یخ نوردی کرده باشد به شدت به آن علامند می گردد، به همین دلیل در سراسر جهان مکان های مختلفی برای یخ نوردان مهیا شده است که یکی از بهترین آن ها پارک یورای آیس در کلرادو ((Colorado Ouray Ice Park) می باشد. در این پارک انواع و اقسام تجهیزات پیشرفت وجود دارد تا ورزشکاران بتوانند به بهترین شکل ممکن از یخ نوردی لذت ببرند.
آدرس: آمریکا، کلرادو، یورای، جاده شماره ۳۶۱.
هیجان  (2)
۴- بانجی جامپینگ | چین

همه ورزش هیجان انگیز بانجی جامپینگ را می شناسیم. در این فعالیت فوق العاده منحصر به فرد، ورزشکار به طناب هایی با طول زیاد بسته شده و سپس از ارتفاعات زیاد به پایین می پرد. در کشورمان ایران هم مکان هایی برای انجام این ورزش وجود دارد.
بانجی جامپینگ کمی شبیه به شیرین کاری هایی است که در سیرک ها می بینیم اما کاملا واقعی و شاید وحشتناک. بر طبق رکودهای گینس بلندترین پرش انجام شده به روش بانجی جامپینگ ۲۳۳.۱۷ متر بود که واقعا رکوردی شاهکار است.
از بهترین مکان های دنیا برای انجام بانجی جامپینگ برج ماکائو در چین است، به دلیل محبوبیت زیاد و تعداد بالای پرش هایی که روزانه از فراز این برج انجام می شود برج ماکائو نیز در فهرست امروزمان قرار گرفته است.
هیجان  (1)
۳- غواصی در غار | مکزیک

غواصی و غارنوردی هر یک به تنهایی از هیجان انگیزترین فعالیت های ورزشی در دنیا هستند، حال تصور کنید که غواصی در میان آب های غارهای مخوف می تواند چقدر ترسناک باشد. یکی از محبوب ترین غارهای دنیا برای انجام این ورزش مهیج غاری در جزیره یوکاتانِ کشور مکزیک است.
غلظت آب در این غار بسیار بالاست و همین موضوع غواصی در آن را ترسناک تر هم کرده است. غواصی در این غار از خطرناک ترین فعالیت های ورزشی در سطح بین المللی محسوب می شود و متاسفانه ورزشکاران زیادی هم در همین مکان جان باخته اند. این غار در پاک جینی اسپرینگ استیت (Ginny Springs State Park) واقع شده است.
آدرس: آمریکا، مکزیک، بزرگراه اسپرینگز، جاده جینی اسپرینگز.
هیجان  (9)
۲- اسکای جامپینگ | نیوزیلند

اسکای جامپینگ یا پرش از آسمان از فعالیت های محبوبی است که هر کسی شجاعت انجامش را ندارد. این ورزش از زمانی شهرت پیدا کرد که آنجلینا جولی، بازیگر Actor معروف هالیوودی در فیلم تامب رایدر (Tomb Raider) این کار را انجام داد.
در اسکای جامپینگ ورزشکاران بر هلیکوپتر و یا هواپیما سوار می شوند و وقتی خوب اوج گرفتند به پایین می پرند و جانشان را تنها به یک چتر نجات می سپارند. این فعالیت همه روزه در حال پیشرفت است و شاهدیم که امروزه از انواع و اقسام تکنولوژی ها برای حفظ امنیت بیشتر جامپر ها استفاده می شود. جالب است بدانید به صورت قانونی افرادی اجازه ی انجام پرش از آسمان را دارند که حداقل ۲۰۰ بار پرواز با چتر نجات را تجربه کرده باشند.
از جمله بهترین و محبوب ترین مکان ها در نزد دیوانگان این ورزش، کوه های نیوزیلند است زیرا این سرزمین کوه هایی با انواع و اقسام ارتفاعات را دارد و ورزشکاران به دلیل مناظر فوق العاده ی این کشور کوه های آن را برای پریدن انتخاب می کنند و با هلیکوپترهایشان بر فراز کوه ها رفته و طوری پرششان را برنامه ریزی می کنند که درست بر فراز کوه ها به زمین بنشینند.
هیجان  (8)
۱- هلی اسکی | آلاسکا

هلی اسکی نام ورزشی است که به شجاعت زیاد و مهارت بالا در اسکی کردن نیاز دارد. در این فعالیت لوکس، علاقمندان با تجهیزات اسکی خود سوار بر هیلکوپتر شده و بر فراز کوه های پر ارتفاع و برفی می روند، جاهایی که تا به حال هیچ کس در آن مناطق اسکی نکرده یا شمار اسکی بازانش بسیار کم بوده است. 
اسکی بازانی که هلی اسکی را انتخاب می کنند کاملا بر مهارت خود در انجام اسکی متکی هستند زیرا تنها با انجام یک حرکت اشتباه ممکن است در میان برف کوه ها مدفون شده و هرگز پیدا نشوند.
از محبوب ترین مکان ها برای انجام این ورزش گران قیمت و پر خطر کوه های پر از برف آلاسکاست که هم ارتفاعات مختلفی دارد و هم اغلب اوقات سال پر از برف و یخ است.

heli-skiing1

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

این اخبار را از دست ندهید:

شب که شد شوهرم را با دارو خواب کردم و اکبر را به خانه آوردم و ...+ عکس

از دو جوان خواستم تا مزاحم زنم را ادب کنند و حالا او شاکی ما شده است!

خودکشی زن ۴۵ ساله آملی در ساعت 10 صبح عید فطر

عملیات برای نجات راننده خودروی سقوط کرده به دره 50 متری در هراز +تصاویر

فوری / رگبار بستن فامیل در مراسم دید و بازدید عید فطر 3 کشته و هشت زخمی برجای گذاشت

اینستاگرام فوتبالیست معروف هک شد+ عکس

مرگ تکنسین اورژانس شاهرود در حادثه واژگونی آمبولانس +عکس

توهین‎کنندگان به رئیس‎جمهور شناسایی شدند

قاتل 5 زن و مرد دستگیر شد / قاتل شب ها به سراغ قربانیان می رفت+ عکس

نجات زن جوان پس از 28 سال زندانی بودن در طویله حیوانات

وقتی فهمیدم از شهر خارج شد، جیغ کشیدم اما دیگر دیر شده بود و او با تهدید مرا ...

تن دادن به خواسته های زشت کیارش / دختر جوان در شب بارانی سوار ماشین خارجی شد و ...

مرگ مرموز سمیرا در میهمانی شبانه خانه مجردی یک جوان+عکس

صحنه دلخراش بیرون افتادن یک بچه از ماشین + فیلم و عکس

لحظه وحشتناک چپ کردن یک ماشین در جاده/ یکی از سرنشینان باردار بود + فیلم و عکس

کودکی که زنده به گور شد! دنیا با لبخند او در آخرین عکس تکان خورد + عکس

ماجرای گزارش زنده شبکه خبر که تبدیل به سوتی رسانه‌ای در روز قدس شد! + فیلم

 

کدخبر: 276005 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟