شهرت کاخ باشکوه گارنیه در سراسر اروپا + عکس

کاخ گارنیه در پاریس در قرن نوزدهم میلادی ساخته شد. این کاخ و معماری با شکوه آن ، توسط فردی به نام شارل گارنیه و تحت نظارت امپراطور دوم فرانسه در سال ۱۸۶۲ ساخته شده است. مطمئنا گارنیه یکی از زیباترین ساختمان های پاریس است که تا حالا در آن تئاترها و اپراهای معروفی اجرا شده است، این کاخ حدود ۱۶۰۰ صندلی دارد و در آن، کتابخانه، موزه و فروشگاه هم وجود دارد. به این کاخ، خانه اپرای ملی پاریس هم گفته می شود.
کاخ
سبک معماری این بنا را می توان الهام گرفته شده از سبک معماری یونانی و رومی دانست. سالن اپرای گارنیه در طبقه ی دوم و به شکل نعل اسب ساخته شده است و شکوه محسور کننده ای دارد. سراسر سالن از صندلی های مخملین قرمز رنگ تماشاگران پر شده است که در ترکیب رنگ طلایی جایگاه ها، فضا را خیره کننده کرده است.
روی سقف این تالار، می توان نقاشی های زیبایی از ۱۴ اپرا را دید، این نقاشی ها اثر هنرمندی روس به نام شاگال است. همچنین یک لوستر خیره کننده و بزرگ هم وجود دارد که تماما از برنز و کریستال ساخته شده است.
کاخ
روی دیوارهای داخلی کاخ گارنیه در پاریس، نقاشی های قابل توجه و متفاوتی به چشم می خورد که باعث رازآلود شدن بیشتر این کاخ شده است. یکی دیگر از شاخصه هایی که باعث باشکوه تر شدن کاخ گارنیه در پاریس شده است، وجود پله های بزرگ و پهن است، این پله ها، شما را به سمت آمفی تئاتر هدایت می کنند.

 

کاخ

کاخ

کاخ

شکل ظاهری و دکور خارجی این بنا هم مانند داخل آن شگفت انگیز است و با مجسمه های زیبایی تزیین شده است. سبک معماری فضای خارجی، سبک بوزار است که تاکید آن روی تقارن است. به همین دلیل می توان معماری تکرار شونده در فضای بیرونی را دید. در نمای بیرونی همچنین از مجسمه های مرمری آهنگسازان استفاده شده است تا یادآورنده ی حس هنری بنا باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کاخ

کدخبر: 278324 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟