چرا دژ الکساندر معروف به قلعه طاعون است؟ +تصاویر

در بین سال های ۱۸۳۸ تا ۱۸۴۵، امپراطور آن دوران به نام نیکلای اول، قلعه الکساندر یا همان قلعه طاعون در روسیه را ساخت. علت شهره شدن این قلعه به طاعون، داستان جالبی دارد.

دژ
در آن دوران بیماری طاعون بسیار رواج داشت و هنوز ریشه کن نشده بود، این بیماری شدیدا واگیرداربود و به عنوان یکی از خطرناک ترین بیماری های مهلک آن زمان شناخته می شد. طاعون در آن زمان در خیلی از شهر های اروپا، آفریقا و آسیا وارد شد و افراد زیادی را به کام مرگ فرستاد. بنابراین در این قلعه روی بیماری طاعون و بیماری های کشنده ی دیگر مثل وبا، تیفوس و کزاز آزمایشات زیادی شد. به همین دلیل از آن دوران به بعد، نام قلعه طاعون روی این دژ مستحکم، ماندگار شد.
دژ
به دلیل محصور بودن این قلعه توسط آبهای دریا، به جایی خوفناک تبدیل شده بود و بسیاری از مردم از اینکه حتی در چند قدمی این قلعه قرار بگیرند، وحشت داشتند.
دژ
برای ساخت این قلعه از تکنولوژی جالبی به نسبت آن دوران استفاده شده است. در داخل آب، ۵۵۳۵ ستون ساخته شده اند که ارتفاع بلندی دارند و قلعه دقیقا روی این ستون ها ساخته شده است، به عبارت دیگر، این قلعه ها مثل جزیره ای مصنوعی عمل می کنند.
لابه لای این ستون ها،فضای خالی ای وجود ندارد تا قلعه دچار ریزش نشود. بین ستون ها کاملا با شن پر شده است و روی آن، بلوک های عظیمی از بتون قرار داده شده است.
دژ
قلعه طاعون در روسیه، وسعتی ۹۰ در ۶۰ متری دارد. این قلعه امروزه به عنوان یکی از جاذبه های وحشت سنت پترزبورگ شناخته می شود. با سفر به کشور پهناور روسیه و شهر سنت پترزبورگ، به قلعه طاعون رفته و به یاد افرادی که جانشان را در اثر طاعون از دست داده اند، از این قلعه دیدن کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 278442 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟