شهرت این کلیسا به خاطر کتابخانه شگفت انگیزش است + عکس های خیره کننده

کلیسای استراهوف (Strahov) با مناره های جذاب، کتابخانه خارق العاده و تصاویر ارزشمند گالری اش یکی از قدیمی ترین کلیساهایی است که همچنان پابرجاست. در این کلیسا به خوبی معماری خیره کننده و گنجینه های ارزشمند با هم ترکیب شده و بنایی به وجود آمده که همچنان بعد از گذشت سالیان دراز مردم در آنجا مدیتیشن می کنند، به آرامش می رسند و چیزهای تازه یاد می گیرند. 

کلیسای استراهوف در پراگ
از آن جایی که این کلیسا در سال ۱۱۴۳ تاسیس شده تاریخ پرفراز و نشیبی را به خود دیده و بارها و بارها دستخوش جنگ، آتش سوزی، انقلاب و خشم حکومت های مختلف شده است. اما در تمام آن سال ها هر وقت راهب های قدیمی آن نمی توانستند وارد این کلیسا شوند در جای دیگری جمع می شدند تا دوباره به آن ها اجازه برگشت داده شود. امروز حدود ۷۰ راهب در این کلیسا زندگی می کنند.

کلیسای استراهوف در پراگ

با این که تصور نمای چشم انداز زیبای شهر پراگ بدون مناره های چشم نواز کلیسای استراهوف کمی سخت است اما ارزشمندترین قسمت های این کلیسا و گنجینه های ناب آن در داخلش هستند. کتابخانه این کلیسا یکی از زیباترین کتابخانه های جهان است که در آن بیش از ۲۰۰ هزار جلد کتاب وجود دارد که ۳ هزار جلد از آن ها در نسخه اصلی خطی هستند. بیشتر شهرت این کلیسا به کتابخانه معروف، زیبا و ارزشمندش است، کتابخانه ای که از دو سالن تشکیل شده که با یک راهرو به هم مرتبط هستند. سالن مذهبی این کتابخانه با گچ بری های جذاب کتاب های دینی و هزاران نسجه از انجیل دارد.

کلیسای استراهوف در پراگ

به سالن اصلی فلسفه که بروید چیزی که بیشتر از همه نگاهتان راخیره می کند نقاشی های دیواری از شخصیت های مقدس است که با ظرافت هر چه تمام تر کشیده شده اند و جلوه ای منحصربفرد و خاص به کتابخانه داده اند. در این تالار قفسه های کتاب با چوب درخت گردو ساخته و تا سقف کشیده شده اند و رنگ گرم آن ها فضای کتابخانه را دلنشین تر کرده است. این سالن آنقدر معروف است که معمولا شخصیت های معروف زیادی از آن دیدن می کردند.

کلیسای استراهوف در پراگ
این کلیسا گالری زیبایی دارد که ارزشمندترین مجموعه های کلیسا در اروپای مرکزی را در خود جا داده است. در این گالری می توانید ۲۵۰۰ نقاشی، مجسمه و دیگر کارهای هنری از دوره گوتیک تا قرن نوزدهم را به تماشا بنشینید. سالن های باشکوه و فضای بینظیر این کلیسا باعث شده که قسمت های مختلفش در فیلم های زیادی به تصویر کشیده شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 284536 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟