مرداب هسل کجاست؟+ عکس های دیدنی

برای دیدن مرداب هسل باید راهی چالوس شوید و دل به عمق جنگل های انبوهش بزنید. جایی در ۱۰ کیلومتری جنوب غربی چالوس و ۱۵ کیلومتری شمال غربی مرزن آباد جنگل سرسبز و باطراوت مشل موزی قرار گرفته که در دل خود مردابی را جای داده، مردابی که در هر فصلی طبیعت و ظاهری متفاوت دارد و دیدنش هیچ وقت تکراری نمی شود. این فقط خود مرداب نیست که زیبا و دل فریب است مسیر رسیدن به آن هم داستان دیگری دارد و پر است از جاذبه های رویایی، خیال انگیز و جادویی. همین که پا به محوطه اطراف مرداب می گذارید صدای جانوران اطراف یکصدا و هماهنگ به گوش می رسد صدایی که لحظه ای خاموش نمی شود و فضای جنگل و مرداب را دلنشین تر و شیرین تر کرده است.
مرداب هسل
بر روی مرداب جلبک هایی هست که در بهار و تابستان به رنگ سبز دیده می شوند و مرداب را به شکل زمردی درخشان و گرانبها در می آورند، به محض تمام شدن تابستان کم کم به رنگ قرمز و نارنجی تغییر رنگ می دهد و ظاهر مرداب را گرم و آتشین می کنند، رنگی که در هماهنگی کامل با درختان اطراف است و مناظری سحرانگیز و جادویی را رقم می زند. پاییز یکی از بهترین زمان ها برای دیدن این مرداب است، در کنار مرداب ابهت عجیبی در انتظار شماست انگار طبیعت دست به کار شده و برای خلق این همه زیبایی قدرتی جادویی را به کار بره است، در این فصل رنگین کمان رنگ ها مناظری شاعرانه و سحرانگیزی را به وجود آورده اند که مدت ها شما را غرق تماشا می کنند. می توانید در گوشه ای دنج بنشینید، به صدای موجودات اطراف گوش بسپارید و تا می توانید تابلوی نقاشی طبیعت را نگاه کنید، طبیعت اینجا آنقدر متنوع است که هر چه ببینید سیر نمی شوید.
مرداب هسل
هسل به معنی آب راکد است و در کنار روستای طلاجو شهرستان چالوس قرار دارد، جاده ای که در مجاورت این مرداب درست شده کمی از تعداد جانورانی مثل لاک پشت ها و وزغ های آن کم کرده است. در گذشته حجم آب این مرداب بیشتر بود و در بعضی از قسمت ها حتی از ۱۵ متر هم بیشتر بود. حدود ۵۰ سال قبل چندین و چند خانواده دامدار در کنار این مرداب زندگی می کردند اما آن ها محل زندگی خود را تغییر دادند تا اطراف این مرداب بکر تر از گذشته شود. در تهران تورهای یک روزه زیادی هست که می توانید با آن ها خودتان را به طبیعت زیبای اطراف این مرداب برسانید و روزی خاطره انگیز را برای خود رقم بزنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

مرداب هسل

کدخبر: 285984 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟