مکان‌هایی که در جهان ممنوعه هستند + عکس

تقریبا در دنیای آزادی Freedom زندگی می‌کنیم اما هنوز مکان‌هایی وجود دارد که برای عامه مردم غیرقابل دسترسی هستند. با ما همراه باشید تا با این مکان‌ها آشنا شوید.
۱. گاوصندق کوکاکولا

مکان های ممنوعه

کوکاکولا در ۱۲۰ سال گذشته در نوع خود اولین بوده است. دستورالعمل این نوشیدنی محبوب در یک گاوصندق در آتلانتا نگهداری می‌شود. توریست‌ها اجازه دارند از ساختمان دیدن کنند اما نمی‌توانند مستقیما به دستورالعمل دسترسی داشته باشند. اگر کسی سعی داشته باشد ممکن است حتی کشته شود.
خب شاید هم نه اما قطعا توسط نگهبانان دستگیر می‌شود. اگر به زودی قرار است که از منطقه آتلانتا دیدن کنید یک بلیت بخرید و لذت ببرید. آن‌ها یک سینمای ۴ بعدی فوق‌العاده با صندلی‌های متحرک و یک خرس سفید ۷ فوتی کوکاکولایی دارند که با محبت شما را در آغوش می‌گیرد!
شما آزاد هستید تا بیش از ۱۰۰ نوع نوشیدنی که کوکاکولا به شما پیشنهاد می‌دهد را تست کنید. اما روی اینکه به شما آموزش دهند چگونه آن‌ها را درست کنید حساب نکنید. این دستورالعمل برای همیشه مهر و موم است.
۲. منطقه ۵۱

مکان های ممنوعه
تاسیسات نظامی معروف در صحرای نوادا (Nevada) تاریخ غنی و پر رمز و رازی دارد. موشک‌ها، هواپیما‌ها و اسلحه‌های زیادی در این منقطه بروزرسانی و امتحان شده است. در دهه ۱۹۵۰ اصولا برای تست جنگی هواپیمای Lockheed U-2 استفاده می‌شد.
حضور آدم‌های فضایی در منطقه ۵۱، با اینکه یک توهم سرگرم کننده است اما هنوز هیچ مدرکی وجود ندارد که این قضیه را ثابت کند. هر سال تعدادی از ساکنین ادعا می‌کنند که فعالیت‌های ماورالطبیعه در این مکان رخ می‌دهد که همیشه با استدلال به اینکه یک سوتفاهم بوده یا یک شوخی، بدون اثبات باقی می‌ماند.
جدا از فضایی‌ها، محیط راز و رمز گونه‌ی اطراف این بیابان بی آب و علف به جذابیت این منطقه افزوده است. از زمانی که رییس جمهور آمریکا، آیزنهاور، این منطقه را برای آزمایش های اتمی انتخاب کرد تئوری توطئه شروع شد. این قضیه مانند این است پشتتان بخارد ولی دستتان به آن نرسد. با این حال شما می‌دانید که وجود دارد، فقط نمی‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.
۳. کلیسای تابوت عهد در اتیوپی

مکان های ممنوعه

تابوت عهد یا صندوق عهد، صندوقی است که حاوی دو لوح سنگی است که ده فرمان خدا به موسی روی آن نوشته شده است. کلیسای ارتدکس اتیوپیایی ادعا می‌کند که این گنجینه در مکانی محصور در نزدیکی کلیسای Our Lady Mary of Zion قرار گرفته است.
این باور وجود دارد که این کلیسا حاوی یک صندوق چوبی است که با طلا پوشیده شده و حاوی دو لوح سنگی است که ده فرمان خداوند به موسی روی آن قرار دارد است. باور دیگری که وجود دارد این است که تابوت عهد اصلی به وسیله امدادهای الهی به اتیوپی منتقل شده است. اسناد منتشر شده اخیر ادعا می‌کنند که این تابوت قبل از اینکه به وسیله رود نیل به اتیوپی فرستاده شود سال‌های زیادی در مصر بوده است. در سال ۲۰۰۹، کشیش ارشد کلیسای اورتدکس اتیوپی گفت که پرده‌برداری از این تابوت را اعلام می‌کند. روز بعد او نظر خود را در حالی که همچنان وجود تابوت را ادعا می‌کرد، عوض کرد.
۴. موزه ملی مطالعات امنیتی جیانگسو

مکان های ممنوعه

اگر شما از افراد علاقه‌مند به بازدید از موزه‌ها هستید، برای وارد شدن به این موزه باید شهروند چین باشید. این موزه شامل اسناد محرمانه و تجهیزات جاسوسی چینی است.
اگر به فکر این هستید که با دوربین وارد این موزه شوید باید بدانید که عکاسی در داخل ساختمان ممنوع است. ظاهرا چینی‌ها از سال ۱۹۲۷ اسناد حساسی را در این مکان قرار داده‌اند.
۵. مرکز داده‌های گوگل
مکان های ممنوعه
مرکز داده‌های گوگل دارای اتاق‌هایی است که شامل تریلیون‌ها بایت از اطلاعات می‌شود. همان‌طور که واضح است گوگل از دسترسی عموم به این پایگاه‌ها جلوگیری می‌کند. تنها خبره‌های آی تی قادر به دسترسی، آن هم به صورت محدود، به این مکان را دارند.
از طریق گوگل مپ می‌توان به صورت محدود از فضای داخلی این مرکز دیدن کرد. در حالی که نمی‌توانید زیاد زوم کنید، می‌توانید عظیم بودن این پایگاه را درک کنید. این گونه برنامه‌ریزی شده که فقط بالا بودن حجم اطلاعات در این پایگاه دیده شود.
۶. خزانه‌داری بانک انگلیس

مکان های ممنوعه

خزانه‌داری بانک انگلیس حاوی مقدار غیرقابل توصیفی از دارایی‌ها است. از آن جایی که این خزانه شامل شمش‌های طلای بسیاری است، مسلما دومین بانک مرکزی قدیمی جهان اجازه بازدید از این مکان را به کسی نمی‌دهد.
مساحت این خزانه عظیم به اندازه مساحت سومین برج بلند لندن یعنی برج ۴۲ است. کلیدی که برای باز کردن این خزانه استفاده می‌شود یک کلید بزرگ ۹۰ سانتی‌متری است. طلای ذخیره شده در این خزانه حدود ۱۵۶ میلیارد پوند برآورد شده است که همین موضوع باعث شده تا یکی از بزرگ‌ترین ذخایر طلای جهان محسوب شود.
۷. غار لاسکو (Lascaux)

مکان های ممنوعه

این غار در جنوب فرانسه، بیش از ۱۷۵۰۰ سال، یعنی از دوره پارینه سنگی، قدمت دارد. ساکنان این غارها سبک‌ زندگیشان و دیگر موجودات اطرافشان را روی دیواره‌های غار نقاشی کرده‌اند.
این غار شامل حدود ۲۰۰۰ نقاشی است که به سه دسته حیوانات، انسان‌ها و علامت‌های مفهومی تقسیم می‌شوند. بازدید از این غار بعد از جنگ جهانی دوم برای عموم آزاد شد اما به سرعت غار به سمت خراب شدن و کثیف شدن پیش رفت. در سال ۱۹۶۷ این غار برای در امان ماندن از آسیب بسته شد.
۸. مترو ۲ مسکو
مکان های ممنوعه
دولت روسیه هرگز وجود این سیستم مترو زیرزمینی را نه رد و نه تایید کرده است. این سیستم در زمان جوزف استالین ساخته شد و موازی سیستم حال حاضر خط مترو مسکو است.
شایعه است که مترو ۲ که به کد D-6 توسط سازمان اطلاعاتی شوروی سابق معروف بود، کرملین، مرکز سرویس امنیتی فدرال، فرودگاه دولتی و یک شهر زیر زمینی به اسم رامنکی (Ramenki) را به هم متصل می‌کند. در سال ۱۹۹۴ یک تیم کاوشگری به نام کاوشگران جهان زیرزمینی اعلام کردند که ورودی این مترو را کشف کرده‌اند.بهترین قیمت های اجاره و فروش مسکن را اینجا ببینید / مشاوره رایگان

 

کدخبر: 287410 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟