شهر ارواحی که قبلا بهشت میلیونرها بود+ عکس های جالب

ماجرای ساخت این شهر در سال ۱۸۵۹ آغاز شد زمانی که کشف طلا در نزدیکی این محل باعث شد که فردی به اسم بادی این شهر را به عنوان اردوگاه معدنچی ها تاسیس کند اما متاسفانه این شخص در برف و کولاک زمستانی در سوز سرما جانش را از دست داد و نتوانست رشد و پیشرفت این شهر را به چشم ببیند.

شهر ارواح بادی

این شهر در ۱۷ سال نخست تاسیسش پیشرفت خیلی آهسته ای داشت و فقط چیزی حدود ۲۰ معدنچی در آن زندگی می کردند تا اینکه کشف یک سنگ معدنی غنی از طلای خالص سرنوشت شهر را زیرو رو کرد. این کشف جدید، بادی را از یک اردوگاه دور افتاده به شهری پر رونق کرد و خیلی زود معدن چی ها، خانواده هایشان، تاجرها و همینطور تبهکارها و دزدها در جست و جوی ثروت به سمت این شهر سرازیر شدند. تا سال ۱۸۷۹، بادی جمعیتی حدود ۱۰ هزار نفر داشت که در حدود ۲ هزار خانه زندگی می کردند و امکاناتی مثل بانک، کلیسا، راه آهن، کافه های مختلف و … داشتند. اما طلاهای خدادادی این سرزمین باعث شد که این شهر به بی قانونی و خشونت معروف شود و حوادثی مثل قتل، تیراندازی و … از اتفاق های همیشگی اش شود.

شهر ارواح بادی

اما چه شد که شهری که این همه پر رونق بود به شهری متروکه تبدیل شد، در واقع سال های طلایی بادی چندان طول نکشید، در سال ۱۸۸۲، چندین و چند شرکت های معدن کوچک تر ورشکسته شدند و مردم به دنبال پیدا کردن فرصت های بهتر شهر را ترک کردند و اینگونه شد که شهر رو به رکود رفت و تا سال ۱۹۱۰ جمعیتی که در آن زندگی می کردند به کمتر از ۱۰۰۰ نفر رسیدند. یک آتش سوزی ویرانگر در سال ۱۹۳۲ حدود ۹۰ درصد ساختمان های شهر را از بین برد و مردم هر چه داشتند را در واگن های قطار ریختند و شهر را ترک کردند. علی رغم تعداد کم کارگران و درآمد کم، بعضی از معدن ها به کارشان ادامه دادند تا اینکه در سال ۱۹۴۲ جنگ آن ها را وادار به بسته شدن کرد.

شهر ارواح بادی

شهر ارواح بادی

شهر ارواح بادی

شهر ارواح بادی

امروز بادی یکی از معتبرترین و محافظت شده ترین شهرهای غرب است. بیشتر بناهایی که از آن آتش سوزی مهیب جان سالم به در بردند همچنان پابرجا هستند و شهر تقریبا مثل همان روزهایی است که آخرین ساکنانش در حدود ۵۰ سال قبل آن را ترک کردند. در سال ۱۹۶۱ این شهر به اثر ملی و تاریخی تبدیل شد.بهترین قیمت های اجاره و فروش مسکن را اینجا ببینید / مشاوره رایگان

 

کدخبر: 287741 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟