دره بادا و راز مجسمه های سنگی اش + عکس
حجم ویدیو: 25.12M | مدت زمان ویدیو: 00:03:22

تاکنون بیشتر از ۴۰۰ مجسمه در این محل پیدا شده اما فقط حدود ۳۰ تا از آن ها به شکل انسان هستند. مجسمه های انسان همگی سرهای بزرگ، چشمان گرد، ابروهای صاف، گونه و چانه دارند و بیشترشان طوری قرار گرفته اند که نیمی از بدنشان در دل زمین مدفون و در پشت چمن های بلند پنهان شده اند، بعضی از آن ها هم در رودخانه افتاده اند. با وجود اینکه این سایت بیش از ۱۰۰ سال قبل کشف شده اما اطلاعات چندانی درباره اینکه کدام تمدن آن ها ساخته اند وجود ندارد و حتی نمی دانیم که این مجسمه ها کی بر روی سنگ ها حکاکی شده اند اما احتمال داده می شود که آن ها بین ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ سال قبل درست شده اند.

مجسمه
جالب است که قرن ها قبل از اینکه اروپایی ها این مجسمه ها را پیدا کنند محلی ها آن ها را دیده بودند و روی هر کدامشان اسم هایی گذاشته بودند. در بین این ۳۰ مجسمه انسان، بزرگ ترین مجسمه ۴ متر طول دارد و اسمش «پالیندو» است، مجسمه دیگر اسمش «لانگکی بولاوا» است که ۱٫۸ متر قد دارد. روستایی ها درباره این مجسمه ها داستان های زیادی ساخته اند و اینطور فرض کرده اند که هر کدام از این مجسمه ها انسان هایی بودند که زمانی در همین روستا زندگی می کردند اما به دلایلی به سنگ تبدیل شده اند! مثلا گفته می شود که «پالیندو» دلقک دربار بوده و طوری در این محل گذاشته شده که رویش به سمت قصر پادشاه باشد. ظاهر خمیده او به دلیل جنگ های سختی است که بین قبایل محلی در می گرفت و آرامش او را به هم می زد. اما در بین این مجسمه ها آدم های بد هم وجود دارند! مجسمه ای به اسم «توکالایی» که کارهای بدش او را به سنگ تبدیل کرد! شکاف های عمیقی که بر روی بدن این مجسمه دیده می شود زخم های چاقو است که معلوم نیست چه کسی و چرا او ا به این روز انداخته! مجسمه دیگری به اسم «تادولاکو» زمانی مورد اعتماد روستایی ها بود اما به دلیل دزدیدن مقداری برنج به سنگ تبدیل شد.
مجسمه

مجسمه

مجسمه های اینجا فقط محدود به همین چند تا نیستند همانطور که قبلا گفتیم حدود ۴۰۰ مجسمه در این محل وجود دارد که به بعضی از آن ها «کالامبا» می گویند؛ کالامبا سنگ های گردی هستند که شکلی شبیه ظرف و کاسه دارند. بر طبق افسانه هایی که نسل به نسل در بین روستایی های این محل نقل شده این ها در واقع وان های حمامی بودند که پادشاهان در هنگام حمام رفتن از آن ها استفاده می کردند و شاید هم کالامباس ظرف هایی برای ذخیره غلات و دانه ها بوده اند. بعضی از آن ها حتی درپوش های سنگین هم دارند. اما عجیب ترین چیز درباره این مجسمه ها این است که هیچ ابزار یا نشانه ای از اینکه چه کسانی آن ها را ساخته تاکنون پیدا نشده است.بهترین قیمت های اجاره و فروش مسکن را اینجا ببینید / مشاوره رایگان

مجسمه

مجسمه

 

 

 

کدخبر: 288252 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟