خوشمزه ترین جاهای دنیا از نگاه نشنال جئوگرافیک! +عکس های دیدنی

۱- بلفاست، ایرلند شمالی
سالمون دودی را در رستوران دریایی مورن (Mourne) امتحان کنید. ظرف سرخ کرده ی کلاسیک اولستر، شامل گوشت صبحانه، تخم مرغ، نان، گوجه فرنگی، قارچ و سیب زمینی هم، از غذاهای پر طرفدار این منطقه است. هر شنبه (جمعه و یکشنبه) تورهایی که با عنوان تور غذای بلفاست، برگزار می شود را از دست ندهید. در این تورها می توانید ۲۰ نوع غذای محلی را تست کنید، به فروشگاه های تخصصی مواد غذایی بروید و با تولید کنندگان غذا در بازار Store سنت جورج آشنا شوید.
خوشمزه ترین کشورهای 2016
۲- آنتالیا، ترکیه
در رستوران وانیلا لانژ (Vanilla Lounge) غذای ترکی را به سبک اروپایی نوش جان کنید! در این رستوران بشقاب غذا با لوبیا، سوپ ارده، نعنا و نوعی نخود، به شکل ماهرانه ای سرو می شود. اگر دوست دارید تجربه ی سنتی تری داشته باشید به رستوران اسکله (İskele)‌ در کنار دریا بروید. در اینجا می توانید ماهی کبابی و سرخ شده ی تازه را امتحان کنید که معمولا بین ماه های جولای و اکتبر در دسترس است. اگر دلتان تجربه ی خاص تری می خواهد با یکی از تورهای قایقی این منطقه به ماهی گیری بروید و غذایتان را شکار کنید!
خوشمزه ترین کشورهای 2016
۳- سیسیل، ایتالیا
در پالرموی سیسیل، آرانچینو (arancini) نوعی توپ برنجی با مغز گوشت را امتحان کنید. ایکوکینی (I Cuochini ) بهترین جا برای چشیدن مزه ی ناب آرانچینوی سیسیلی است. میگو و ماهی مرکب کرانچی و ترد شده را در لا تاورنتا دا پییِرو (La Tavernetta da Piero) امتحان کنید. به خاطر اسمش هم که شده رفتن به این رستوران را باید در لیست شکم گردی تان قرار بدهید!
خوشمزه ترین کشورهای 2016
۴- مراکش
در رستوران گاسترو (Gastro) حسابی ولخرجی کنید! روش اروپایی سرآشپز عُمر در پخت غذاهای مراکشی طرفداران زیادی دارد. غذای مخصوص این رستوران را با پوره ی لیمو و راویولی عدس و گل کلم امتحان کنید. در میدان جم الفنا (Djemma el Fna) به استقبال سوپ حریره ی معروف مراکشی و غذاهای محلی و ارزان بروید. تور غذای مراکشی را از دست ندهید. در این تور از غذاهای خیابانی مثل مرگِز (merguez) و کِفتا (kefta) گرفته تا انواع شیرینی ها و تاگینه (گوشت آرام پز مخصوص مراکشی) را امتحان کنید و اگر جایی برایتان ماند، ساندویچ بره ی مخصوص مراکشی را هم بی نصیب نگذارید!

خوشمزه ترین کشورهای 2016
۵- سیدنی، استرالیا
سفارش کیک ترد جلبک دریایی با سس چیلی، از منوی فصلی رستوران استرالیایی – چینی بیلی وونگ (Billy Kwong)، احتمالا بهترین انتخاب خواهد بود! دسر محبوب استرالیایی یعنی کیک پاولووا (pavlova)‌ را در استر (Ester ) بچشید. نوعی کیک خوش آب و رنگ میوه ای که با خامه و میوه ی تازه تزیین می شود. از آنجایی که استرالیا یکی از بزرگترین مصرف کنندگان گوشت در دنیا است، می توانید بهترین گوشت ها را در آن پیدا کنید. ویکتور چرچیل (Victor Churchill) در سیدنی، یکی از قدیمی ترین و معتبر ترین فروشگاه های گوشت تازه با استاندارد جهانی است. می توانید به صورت آنلاین برای شرکت در کلاس قصابی یا آموزش پخت انواع گوشت در این فروشگاه ثبت نام کنید!برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

خوشمزه ترین کشورهای 2016

کدخبر: 289057 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟