قبل از دانستن این مکان ها به هند سفر نکنید!  + عکس های دیدنی

مانالی (Manali)
این شهر در میان حصاری از قله های بلند در دره ای سرسبز در کنار رودخانه ی بیز ( Beas ) قرار گرفته است. این شهر زیبا که با کوه های سر به فلک کشیده احاطه شده است آنقدر جاذبه های طبیعی دارد که ماه ها برای دیدنشان زمان لازم خواهید داشت. گردشگران زیادی مانالی را برای پیاده روی، کوه نوردی، دوچرخه سواری در کوهستان، صخره نوردی، پاراگلایدر، رفتینگ، اسکی و فعالیت متعدد دیگر انتخاب می کنند. مانالی، مقصد مورد علاقه ی بسیاری از زوج های جوان برای گذراندن ماه عسل و یکی از مقاصد محبوب خانواده ها است که برای بهره مندی از هوای بی نظیر و تجربه ی طبیعتی بکر به این منطقه سفر می کنند.

جاذبه های هند
شیملا (Shimla)
شیملا در مرکز هیماچال، با قرار گیری در میان تپه های سرسبز و زیبا یکی از بهترین مقاصد برای تجربه ی محیطی کوهستانی و الهام بخش به شمار می آید. شیملا یکی از مشهور ترین جاذبه های طبیعی هند است که هر ساله توریست های بسیاری را به خودش جذب می کند. شیملا همچنین به عنوان پایتخت تابستانی در زمان استعمار هند شهرت داشت. این شهر که با چشم انداز کوه های هیمالیا احاطه شده است، جاذبه های پر طرفداری از جمله تپه های تابستانی، موزه ی ایالت شیملا و آبشار چادویک (Chadwick) دارد.
جاذبه های هند
دالهازی (Dalhousie)
دالهازی دهکده ای با صخره های زیبای پوشیده از کاج و چشم انداز وسیعی از کوه های پوشیده از برف، از دیگر مقاصد بی نظیر طبیعی هند است که در میان هندی ها شهرت بیشتری دارد. دالهازی همچنین از مقاصد پرطرفدار زوج های جوان و خانواده های هندی به حسایب می آید.دالهازی یکی از بهترین مقاصد گردشگری در هند است که به داشتن مناظر بی نظیر طبیعی معروف است. پانچ پولا ( Panch Pulla) ، آبشار سادارا (Satdhara) و پناهگاه حیات وحش کالاتاپ (Kalatop) از مهم ترین دیدنی های این منطقه به شمار می آیند.
جاذبه های هند
بیر ( Bir)
بیر یک دهکده ی کوچک کوهستانی در شمال ایلات هیماچال پرادش است که زمانی تحت استعمار جمعیت تبتی ها قرار داشت. این شهر بی نظیر به داشتن عبادتگاه های تبتی، تپه های سرسبز در ارتفاعات و دهکده های زیبای اطرافش معروف است. این شهر جاذبه های بسیاری از جمله کارخانه چای ، انجمن پارک دیر (Deer) و آثار بازمانده ای از زمان استعمار دارد.
جاذبه های هند
دره ی کشمیر ( Kashmir)
بدون شک این دره یکی از زیباترین جاذبه های توریستی هند است. مناظر همیشه سرسبز و کوه های پوشیده از برف به این شهر لقب بهشت روی زمین. را داده است. بازدید از دره ی کشمیر باید در لیست گردشگری تمام علاقمندان به طبیعت قرار بگیرد. باغ های شالیمار، رودخانه ی دال، شیکاراس و گلمرگ از دیدنی ترین جاذبه های این منطقه هستند. اگر علاقمند به فعالیت های هیجان دار هستید، رفتینگ در رودخانه و کوهنوردی در زیباترین کوه های هند را در این منطقه تجربه کنید. بهترین زمان سفر به این منطقه ماه های مارچ و اکتبر است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

جاذبه های هند

کدخبر: 290326 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟