خوشمزه ترین غذاهای تخم مرغی دنیا +عکس

تخم مرغ اسکوچ (Scotch)
غذاهای تخم مرغی

این غذا برای بریتانیا است و از اواسط دهه ۱۷۰۰ و حتی زودتر در این منطقه درست می شود. در این غذا پوست تخم مرغ آب پز را جدا می کنند و آن را لای گوشت سوسیس می گذارند و روی آن را با آرد سوخاری می پوشانند و سرخش می کنند تا طلایی شود. این غذا پروتئین خیلی خوبی دارد و به راحتی می توانید آن را با خود به بیرون ببرید و در پیکنیک ها استفاه کنید.

شاکشوکا (Shakshuka)
شاکشوکا از غذاهای محبوب خاورمیانه و بخشی از شمال آفریقاست و گفته می شود که این غذا برای اولین بار در تونس اختراع شده است. در این غذا گوجه، فلفل و پیاز را با هم ترکیب و با زیره سبز مزه دار می کنند و روی آن را تخم مرغ می زنند. معمولا به هنگام صبحانه خورده می شود و می تواند شما را برای انجام کارهای روزانه پرانرژی نگه دارد.
غذاهای تخم مرغی

میگاس (Migas)
میگاس در اصل غذایی اسپانیایی و پرتغالی است که از ترکیبی از نان ، سبزیجات و گوشت درست می شود اما آن میگاسی که الان می خواهیم در موردش حرف بزنیم ورژن مکزیکی میگاس است که در آن به جای نان از تورتیلا و به جای گوشت از تخم مرغ استفاده می شود. این غذای خوشمزه معمولا با سس سالسا و پوره لوبیا خورده می شود.
غذاهای تخم مرغی

منمن (Menemen)
منمن را در شمال آمریکا به اسم املت ترکی می شناسند اما در واقع این غذا چیزی فراتر از یک املت ساده ترکی است. در این غذا سبزیجات به خوبی با روغن و ادویه پخته می شوند و بعد تخم مرغ به آن ها اضافه شده و به هم زده می شود تا کاملا با مواد دیگر ترکیب شود. به طور سنتی این غذا با پنیر، زیتون و نان خورده می شود و باید تند باشد و در داخلش فلفل قرمز زیاد پاشیده می شود.
غذاهای تخم مرغی

تورتیلا اسپکنولا (Tortilla Espanola)
این غذا از غذاهای مورد علاقه مردم اسپانیاست و برای تهیه آن تخم مرغ، پیاز و سیب زمینی با هم ترکیب می شوند. سیب زمینی را پخته ورقه ورقه می کنیم بعد پیاز را به آن اضافه می کنیم و سپس تخم مرغ زده شده را در آن قاطی می کنیم و می گذاریم تا بپزد. این غذا معمولا با سالاد خورده می شود و بسیار خوشمزه ست.
غذاهای تخم مرغی

تاماگویاکی (Tamaguyaki)
این غذا در واقع یک املت ژاپنی است. برای درست کردن یک تاماگویاکی اصیل باید از ماهی تابه مخصوص خودش استفاده شود، ماهی تابه ای مستطیلی شکل و بزرگ که به شما اجازه می دهد تا به راحتی لایه ای نازک و بزرگی از تخم مرغ را پهن کنید. برای درست کردن این املت تخم مرغ ها را در ظرفی شکسته با موادی ترکیب و بهم می زنیم بعد آن را در ماهی تابه پهن و بعد از کمی پخته شدن لوله می کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

غذاهای تخم مرغی

کدخبر: 291420 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟