جنگل های زیر آبی دنیا و طبییعت شگفت انگیزشان +عکس های بی نظیر

دریاچه  کایندی دریاچه ای به طول ۴۰۰ متر در کشور قزاقستان است که عمق آن در بعضی از جاها به ۳۰ متر هم می رسد. این دریاچه در فاصله ی ۱۲۹ کیلومتری از شهر آلماتی پایتخت این کشور قرار دارد و حدود ۲۰۰۰ متر از سطح دریا بالاتر است و به نظر می رسد که از لغزش یک سنگ آهک عظیم به وجود آمده است. جنگل های زیر آب چشم اندازی رویایی از آن بوجود آورده اند.

دریاچه کایندی
جنگل هایی با مناظر خیره کننده!
دریاچه بزید در منطقه ترنسیلوانیا در کشور رومانی واقع شده است. این دریاچه بعد از اینکه دهکده ی بزید به طور کامل در سیل به زیر آب رفت و غرق شد به وجود آمد. سیلی که باعث شد تا تمام خانه ها به زیر آب بروند و فقط برج کلیسا و درختان از آن جان سالم به در ببرند، برج و درختانی که هنوز هم قسمتی از آن ها در بیرون دریاچه است. البته از ظاهر قضیه مشخص است که در ۲۵ سال گذشته، برای جلوگیری از وقوع دوباره ی سیل، سدی ساخته شده است. مشخص است که ساکنان این روستا بعد از وقوع این سیل و به زیر آب رفته خانه هایشان، روستا را ترک کردند.

دریاچه کایندی
دریاچه پریار در هند (Lake Periyar)
یکی دیگر از جنگل های زیر آب دنیا که جز جنگل های معروف است، درختانی است که در ایالت کرالا در هند به زیر آب رفته اند و در واقع این منطقه به قبرستانی برای این درختان مدفن در آب تبدیل شده است. این دریاچه که منطقه ای به وسعت ۵۵ کیلومتر مربع را پوشش می دهد، آب مورد نیاز رودهاخانه ی تامیل نادو را از طریق تونلی تامین می کند. هنوز هم تنه ی درختانی که از این دریاچه به بیرون آمده اند، دیده می شود.

دریاچه کایندی
تنه درختانی که در آب های این منطقه در سریلانکا است، یادآور درختان سوخته ای است که در یکی از بیابان های آفریقا می روند. در گذشته در این منطقه سدی وجود داشت که بعد از اینکه شکسته شد، آب پشت سد در این جنگل جاری شد و سرتاسر آن را پوشاند.

دریاچه ولتا در غنا (Lake Volta)
درختان مرده ی میریاد از زیر آب های دریاچه ی ولتا در غنا پدیدارند، این دریاچه وسیع ترین سطح آب انبار را در سرتاسر دنیا دارد. دریاچه ی ولتا از طریق یک سد هیدروالکتریک که انرژی مورد نیاز تمام کشور را تامین می کند، ساخته شده است. این پروژهه در سال ۱۹۶۵ تکمیل شد و باعث سکونت ۷۸۰۰۰ نفر در حاشیه ی آن شد. این موضوع باعث شد تا درختان منطقه تمام به زیر آب بروند و یکی از زیباترین جنگل های زیر آب جهان را تشکیل بدهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

دریاچه کایندی

کدخبر: 293566 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟