میمون های ژاپنی در زمستان حمام آب گرم می گیرند+ عکس های دیدنی

این میمون های ژاپنی در سرتاسر دنیا مشهور شده و آوازه شان پیچیده شده است به طوری که حالا به یک جاذبه ی گردشگری در این کشور تبدیل شده اند! این میمون ها را بیشتر معرفی می کنیم.

از بعد از زمانی که در سال ۱۹۶۴ تاسیس شد، منطقه ی Jigokudani Yaen-koen به دلیل میمون هایش مشهور شده است، میمون های ژاپنی ای که به آنها لقب «میمون های برفی» را داده اند. تا حالا، هزاران نفر از سرتا سر دنیا از Jigokudani Yaen-koen دیدن کرده اند و در سال ۲۰۰۷ هم یکی از عکاسان مشهور و برنده ی جایزه ی به نام Jasper Doest، بیشتر از ۷ هفته ی خود را با این میمون ها گذراند.
جاسپر سعی کرد تا در این هفت هفته رفتار میمون ها را زیر نطر گرفته و کاملا بفهمد و آن ها را به طور کامل و اساسی بشناسد. در سال ۲۰۱۶، عکس هایی که جاسپر از این میمون ها گرفت، برنده ی جایزه ی نشنال جئوگرافیک شدند، تصاویری که زندگی میمون های برفی را ر فصل زمستان و در چشمه های آب گرم به تصویر کشیدند.
میمون های ژاپنی
Jigokudani Yaen-koen در دره ی رودخانه ی یوکویو قرار گرفته است که آب مورد نیازش را از پارکی به نام شیگاکوگن بر می دارد. چند سالی بیشتر نیست که میمون هایی که در کوه های Jigokudani Yaen-koen پیدا شدند، در حال زندگی در این چشمه های آب گرم هستند. گفته می شود که اولین بار در سال دهه ی ۶۰ میلادی، یک میمون به طور کاملا اتفاقی یاد گرفت تا از حمام فضای باز استفاده کند و بعد از آن، میمون های دیگر رفتار او را تقلید کردند.

میمون های ژاپنی

این گونه بود که شهروندهای بومی منطقه هم تصمیم گرفتند تا برای این میمون ها فضایی را در نظر بگیرند و یک حمام داغ فضای باز را برای آن ها بسازند چرا که مطمئنا حمام کردن میمون ها در فضایی که انسان ها حمام می کنند، از نظر بهداشتی کاملا اشتباه است.
از زمانی که میمون ها رفتار حمام کردن را از هم یاد گرفتند، ده ها سال می گذرد حالا آن ها نه تنها به طور روزانه حمام می کنند بلکه به نظر می رسد که این حیوانات باهوش به خوبی توانسته اند خودشان را با محیط آب سازگار کنند.
البته اگر چه هدف تمام این سازگاری ها برای بقای زندگی نیست اما دانشمندان کشف کرده اند که این رفتار میمون ها به یک رفتار اجتماعی و درست مثل مراودات اجتماعی انسان ها در بین آن ها بدل شده است!

میمون های ژاپنی

جاسپر در باره ی عکس هایی که از این میمون های ژاپنی گرفته است می گوید: من شباهت های زیادی بین این میمون ها با انسان ها دیدم. بسیاری از کارها و رفتارها و حتی نحوه ی جوشش این میمون ها با هم، درست شبیه انسان هاست. این عکس های من در واقع صدای موجوداتی است که نمی توانند به زبان ما صحبت کنند و اغلب هم انسان ها در درک آن ها دچار بد فهمی می شوند…برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

میمون های ژاپنی

کدخبر: 295030 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟