شگفت انگیزترین ایستگاه های قطار در جهان ‏+ عکس های دیدنی

 این روزها معمولا سفر با قطار بعنوان یک کار روزانه از شهری به شهر دیگر انجام می گیرد و همانند گذشته راههای خیلی طولانی با قطار طی نمی شود چرا که در برخی مواقع استرس زا و خسته کننده است. اما همه اینها باعث نشده تا معماران ، ایستگاههای قطار را خارق العاده طراحی نکنند.


ایستگاه قطار کانازاوا ( Kanazawa ) – کانازاوا – ایشیکاوا – ژاپن
ورودی نمادین ایستگاه قطار کانازاوا در سال 2005 طراحی شده است. وقتی برای اولین بار از این ورودی چوبی رونمایی شد ، نظرات ضد و نقیض زیادی گرفت و بسیاری از مردم این منطقه از ظاهر آن خوششان نمی آمد. هرچند با گذر زمان محلی ها نیز به این ورودی عکس العمل مثبت نشان دادند و نظرشان تغییر کرد. ورودی ایستگاه قطار کانازاوا از چوب ساخته شده است و شکلی همانند طبل های سنتی دارد ، این ورودی جدید برای ایجاد تضاد با گنبد شیشه ای که پشت آن قرار دارد ساخته شد تا طرح سنتی را با طرحی که مدرن و آینده نگرانه تر است کنار هم قرار داده و ترکیبی از گذشته و حال را ایجاد کند.

ایستگاه های قطار
ایستگاه قطار آتوشا ( Atocha ) – مادرید – اسپانیا
ایستگاه قطار آتوشا در مادرید تاریخ جالب توجهی دارد چرا که این ایستگاه قطار اولین ایستگاه قطار در شهر مادرید بوده است که در سال 1851 ساخته شده است. متاسفانه یک آتشسوزی منجر به خراب شدن بخش عظیمی از ساختمان شد و ساختمان جدید در سال 1892 رونمایی شد. اگر چه امروزه این ایستگاه قرار دیگر همانند قبل یک ایستگاه قطار نیست و به جای آن به فروشگاه ، کافه و کلوب های تفریحی تبدیل شده است.

ایستگاه های قطار
ایستگاه قطار - Liege-Guillemins لیژ – بلژیک
ایستگاه قطار Liege Guillemins یکی از مهم ترین هاب های حمل و نقل در بلژیک است که یکی از سه ایستگاه قطار در شبکه ریلی پرسرعت نیز به شمار می رود. ساختمان 312 میلیون یورویی این ایستگاه در سپتامبر 2009 به روی عموم باز شد. در ساخت این ایستگاه از آهن ، شیشه و بتن سفید استفاده شده است.

ایستگاه های قطار
ایستگاه قطار بین المللی سن پانکراس – لندن- انگلستان
یک نگاه به ایستگاه قطار سن پانکراس به ما می گوید چرا این ساختمان یکی از خارق العاده ترین معماری های شهر لندن را دارد. ساخت این ایستگاه 20 سال طول کشید و زمانیکه در سال 1868 به اتمام رسید ، عنوان بزرگترین فضای بسته جهان را به خود اختصاص داد. در طراحی این ساختمان از آجرهای قرمز استفاده شده و سبک گوتیک چهره بیرونی آن ، به خوبی معماری انگلیسی این ساختار را نشان می دهد. امروزه این ایستگاه قطار محلی برای قطارهاییست که از فرانسه ، بلژیک و هلند به لندن می آیند.

ایستگاه های قطار
ایستگاه قطار گرند سنترال – نیویورک – آمریکا
ایستگاه قطار گرند سنترال ، نه تنها یکی از مشهورترین ساختمان های نیویورک است بلکه یکی از مشهورترین ایستگاههای قطار جهان نیز می باشد. این ایستگاه در سال 1913 ساخته شد و در ساخت آن از طراحی های متنوعی ، از نقاشی های دیواری گرفته تا سقف و آویزان کردن لوسترهای لوکس طلایی ، استفاده شده است.

ایستگاه های قطار
ایستگاه قطار Gare Du Nord – پاریس – فرانسه
این ایستگاه قطار از اولین ایستگاههای قطار جهان بوده است که در سال 1846 ساخته شده است. هرچند همان ابتدا به خاطر فضای کوچکی که داشت نمی توانست مسافران زیادی را در خود جای دهد بنابراین در سال 1860 خراب شد و ایستگاه جدید تویط یک معمار مشهور فرانسوی در سال 1865 ساخته شد. یکی از جذابیت های این ایستگاه قطار وجود مجسمه هایی است که هر کدام شهرهایی را که از این ایستگاه می توان به آنجا رفت را نشان می دهد.

ایستگاه های قطار
ایستگاه قطار Chhatrapati Shivaji Maharaj Terminus – بمبئی - هند
این ایستگاه با نام ویکتوریا ترمینوس نیز شناخته شده است. ویکتوریا ترمینوس اولین بار در سال 1887 به روی عموم گشوده شد. یکی از دلایل شهرت این ایستگاه قطار این است که ویکتوریا ترمینوس تنها ایستگاه قطاری است که در یونسکو به ثبت رسیده است. ساختار ساختمان این ایستگاه بسیار زیبا و شگفت انگیز است.

ایستگاه های قطار
ایستگاه قطار کازانسکایا (Kazanskaya ) – مسکو – روسیه
مسکو بخاطر معماری خارق العاده ای که دارد مشهور است ، وقتی صحبت از ایستگاههای مترو و قطار به میان می آید بدون شک مسکو نیز در لیست قرار می گیرد. ایستگاه قطار کازانسکایا یکی از زیباترین ایستگاههای قطار است که طراحی داخلی آن بسیار چشمگیر و شگفت انگیز است. این ایستگاه همچنین بزرگترین ایستگاه قطار در مسکو است که مسیر قطارهای آن به سمت شرق و جنوب شرقی و قزاقستان است.

ایستگاه های قطار
ایستگاه قطار گار دو اورینته (Gare do Oriente ) – لیسبون – پرتغال
ساخت ایستگاه قطار گار دو اورینته در سال 1998 تکمیل شد که از آن زمان به یکی از اصلی ترین ایستگاهها برای تردد در این شهر به شمار می رود. ساختمان این ایستگاه توسط یک معمار اسپانیایی طراحی شده است که در طرح آن از معماری مدرن امروزی و گوتیک کلاسیک ایده گرفته شده است.

ایستگاه های قطار
ایستگاه قطار آنتورپ سنترال (Antwerp Central )- آنتورپ- بلژیک
ایستگاه قطار آنتورپ سنترال بین سالهای 1895 و 1905 ساخته شد.یکی از مشخصه های این ایستگاه قطار این است که در طراحی آن از سبک های مختلفی استفاده شده است و به سختی می توان آن را در دسته بندی خاصی قرار داد. اما از سوی دیگر این طراحی های متنوع به خوبی مکمل یکدیگر بوده اند و باعث شده اند این ایستگاه یکی از جذاب ترین ایستگاه های قطار جهان شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

ایستگاه های قطار

کدخبر: 295781 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟