برجی چند هزار ساله در چین+ عکس

کشور چین صدها و بلکه هزاران دیدنی طبیعی وتاریخی دارد که هر کدام در دل خود رازهایی دارند، رازهایی که بعضی از آن ها حالا کشف شده اند بعضی هم همچنان سر به مهر مانده اند. برج نانجینگ چین هم یکی از آن هاست، برجی که از عجایب هفتگانه در قرون وسطی محسوب می شود، برجی که یک بار نابود و دوباره جان گرفت…
برج چین
برج نانجینگ چین در قرن پانزدهم میلادی و به دستور یکی از امپراطورهای سلسله ی مینگ در آن دوران و برای گرامیداشت مادرش که فوت شده بود، ساخته شد. معماری این برج ساخته شده از آجرهای سفید رنگ چینی است که چه در روز و چه در شب مانند نگینی می درخشید. در طراحی داخلی این برج از نقاشی های ترکیبی گل و گیاه، درختان بامبو و حیوانات و مناظر طبیعی استفاده شده است و چینی هایی که در داخل آن به کار رفته، ترکیبی از کاشی های سبز، زرد، قهوه ای و سفید است.
این عمارت شگفت انگیز حدود ۱۵۰ سال پیش کاملا نابود شد اما تصمیم گرفته شد تا به دلیل ارزش بالایی که چه از نظر فرهنگی و چه تاریخی داشت، دوباره بازسازی شود.
برج چین
در مورد آجرهای چینی ای که در ساخت این بنا به کار رفته است باید گفت که تا ۳ قرن پیش یعنی ۳۰۰ سال پیش، فقط چینی ها بودند که راز ساختن آجرهای چینی با چنین مقاومت و نقش و نگارهای خاص را می دانستند. این آجرها بسیار گران قیمت بودند و چین تنها کشوری بود که آن ها را تولید می کرد و یکی از دلایل مشهور شدن برج نانجینگ چین هم همین است چون جدای از ارزش تاریخی ای که برای این کشور داشته، یک اثر منحصر بفرد در خارج از مرزهای آن هم بوده است.
برج چین
برج نانجینگ چین ۱۰۰ متر ارتفاع دارد و در ۹ طبقه ساخته شده است. راه پله های این برج بصورت مارپیچ هستند و در بالای برج هم یک آناناس طلایی وجود دارد که هنوز مشخص نیست دقیقا منظور از گذاشتن این آناناس بر بالای برج چه بوده است. این برج تا مدت ها و تا سال های سال یکی از بزرگ ترین ساختمان های چین بود تا اینکه بر اثر رعد و برق، با خاک یکسان و ویران شد. البته این صاعقه باعث نابود شدن ۴ طبقه ی بالایی شد و طبقات پایین همچنان بازدید کنندگان خود را داشت.

برج چین

این برج بعد از اصابت صاعقه فورا مرمت شد تا اینکه در دهه ی ۵۰ میلادی، یک جنگ داخلی در کشور چین انجام شد که توسط نیروهایی که به شهر حمله کرده بودند، بسیاری از آثار شهر نانجینگ از بین رفتند که یکی از این آثار برج نانجینگ بود. بنابراین یک بار دیگر این برج مورد مرمت قرار گرفت. برای بازسازی برج نانجینگ چین هزینه ی بسیار زیادی لازم بود که یکی از تاجران ثروتمند چین، هزینه ای معادل ۱۵۶ میلیون دلار را برای بازسازی به دولت چین هدیه کرد. حالا این برج در دست بازسازی است تا دوباره مورد استقبال گردشگران قرار بگیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 296923 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟