میدان هیجان انگیز گاو بازی والنسیا  + عکس

با رفتن به این میدان به تماشای موزه ی کاملی از سنت گاوبازی در اسپانیا می نشینید و بنایی تاریخی را می بینید که معماری اش شما را یاد آمفی تئاتر کولوسئوم رم می اندازد. نزدیک به ۲۰۰ سال قبل بود که احساسات و شور و هیجان شدید ساکنان والنسیا به ورزش Sport گاوبازی مسئولان را بر آن داشت تا میدانی مخصوص گاوبازی بسازند. 

میدان گاوبازی
پلازا دی تورس (Plaza deToros) میدان گاوبازی والنسیا ست که در بین سال های ۱۸۵۰ تا ۱۸۵۹ ساخته شد. در طراحی این بنا از شیوه نئوکلاسیک استفاده و از معماری رومی آمفی تئاتر کولوسئوم الهام گرفته شده است. این بنا ۴۸ وجه، ۳۸۴ قوس مختلف و ۱۷/۵ متر ارتفاع دارد.

میدان گاوبازی

با نوسازی هایی که در سال های ۱۹۶۷ و ۲۰۱۰ بر روی این میدان انجام شد امروز به یکی از امن ترین و راحت ترین میدان های اسپانیا تبدیل شده و می تواند حدود ۱۲ هزار تماشاگر را در خود جای دهد. تا به حال این میدان مراسم های گاوبازی مهمی را به خود دیده است که باعث شده در شمار میدان های درجه یک اسپانیا قرار بگیرد.

میدان گاوبازی

مسابقات گاوبازی در اسپانیا با آداب ویژه ای برگزار می شود و نمایشی پر از رنگ و لباس و موسیقی ست. گاوبازی در والنسیا همچنان محبوب است هرچند که نسبت به دیگر نقاط اسپانیا مسابقات کمی در آن برگزار می شود و کل گاوبازی به سه دوره ی کوتاه در هر سال خلاصه می شود. هر سال در ماه مارس فستیوال بین المللی «لاس فالاس» که شروع می رسد شور و هیجان خاصی شهر را فرا می گیرد چون بزرگ ترین و پرزرق و برق ترین جشن سال در حال انجام است و حالا زمانی است که والنسیا مسابقات گاوبازی مهمی را به خود می بیند. برای دیدن سری بعدی مسابقات گاوبازی باید تا ماه جولای صبر کنید البته طبق برنامه، هر سال حدود ۲۵ مسابقه در این رینگ گاوبازی برگزار می شود.

میدان گاوبازی

موزه گاوبازی که در داخل این میدان قرار دارد در اسپانیا بینظیر است و در آن مجموعه ی کاملی از لباس گاوبازها، جام ها و هر آنچه که مربوط به تاریخ گاوبازی در سه قرن گذشته است به نمایش در آمده. رفتن به این موزه فرصتی را برایتان فراهم می کند تا بدون اینکه در مسابقات گاوبازی شرکت کنید دریاره سنت و تاریخچه آن چیزهای زیادی یاد بگیرید. این میدان در منطقه مرکزی شهر قرار دارد و دقیقا در جلوی آن ایستگاه مترویی هست که رفت و آمد به آن را راحت کرده است. چه طرفدار گاوبازی باشید چه نباشید این میدان ارزش این را دارد که در سفرنامه گردش در والنسیا قرار بگیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 297731 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟