الچه؛ شهر درختان نخل +عکس

جالبه که در این شهر تعداد درختان نخل از تعداد مردم بیشتر است! و در نقاط مختلف شهر ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار درخت نخل را می توانید در باغ های مختلف پیدا کنید. 

شهری نخل

روی سقف این خانه در اسپانیا یک اژدها خوابیده است!
سابقه وجود درختان نخل در این شهر را باید در ۲۵۰۰ سال قبل جست و جو کرد وقتی که در قرن پنجم قبل از میلاد گروهی از تونسی هایی که در جنوب شرقی اسپانیا ساکن بودند دست به کار می شوند و برای بدست آوردن خرما، درختان نخل را در این شهر می کارند اما این نخلستان های زیبا که امروز آن ها را در شهر می بینید با جوی های روان آبی که در پای آن ها در جریانه چیزی است که اولین بار توسط مسلمان ها در اواخر قرن ۱۰ بعد از میلاد کاشته شدند چون در آن زمان بیشتر ساکنان شبه جزیره ایبری را عرب ها تشکیل می دادند.

شهری نخل

از فاصله دور که به این نخلستان ها نگاه کنید فکر می کنید آن ها جنگل های انبوهی هستند که در فاصله ی زیادی از مرکز شهر قرار دارند اما در حقیقت آن ها بخشی از مناظر شهری اند. باغ هایی که این درختان نخل در آن ها کاشته می شدند طراحی جالبی داشتند؛ اطراف باغ های مربع و مستطیلی شکل پر از درختان نخل بود و خانه صاحبان باغ هم در وسط باغ قرار داشت، دور تا دور باغ به جای دیوار، فنس هایی از برگ های خشکیده ی نخل کشیده شده بود، البته گاهی هم از دیواره های گچی برای دیوار باغ استفاده می کردند. امروز شورای محلی این باغ ها را خریده و به خاطر همین بیشتر خانه هایی که در باغ ها وجود داشتند متروکه شده اند. بعضی ازاین باغ ها هم به پارک عمومی تبدیل شدند، پارک هایی با فضایی خاص و زیبا که در آن می توانید در احاطه درختان زیبای نخل آرام بنشینید و به صدای جریان آبی که در باغ در جریان است گوش بسپارید.

شهری نخل

قبلا این باغ ها برای کشاورزی درست شده بودند این نخل ها خرما می دادند و سایه ای که ایجاد می کرد به رشد سبزی ها کمک می کرد اما وقتی شهر در قرن ۱۷ ناگهان بزرگ تر شد بعضی از این باغ ها برای خانه سازی از بین رفتند. با گذشت زمان این باغ ها دیگر برای کشاورزی استفاده نمی شدند و کشت خرما فقط برای مصارف شخصی انجام می شد. امروز این دشت های نخل سرمایه فرهنگی و چشم اندازهای شهری هستند و دیگر جنبه کشاورزی ندارند.

شهری نخل

یونسکو اهمیت فرهنگی این دشت ها را در سال ۲۰۰۰ تشخیص داد و آن را در لیست میراث جهانی گذاشت. در میان باغ های نخل این شهر باغی به اسم Huerto del Cura از همه معروف تر است. در این باغ حدود ۱۰۰۰ درخت نخل وجود دارد که بعضی از آن ها ۳۰۰ سال از عمرشان می گذرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

شهری نخل

کدخبر: 298117 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟