درختی در مراکش که بز تولید می کند+عکس

به هر جایی که نگاه کنید، ده ها بز تنبل را می توانید روی درختان ببینید که انگار نه انگار که جای آن ها روی زمین است نه بالای درخت! پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه کنید و از این درخت بز در مراکش بیشتر بدانید. 

درخت بزی
در کشور مراکش، بزها ماهرترین موجوداتی هستند که می توانند از همه چیز بالا بروند. آن ها حتی از عمودترین صخره ها هم بالا می روند تا بتوانند به غذایی که دوست دارند برسند. البته بزهایی که در مراکش زندگی می کنند، دقیقا به همین دلیل از درختان بالا می روند تا غذای موردعلاقه شان را پیدا کنند.
در واقع بزها عاشق میوه ای است که روی درختان آرگان در این منطقه می روید، این میوه ها در ماه ژوئن هر سال بر بالای درخت رشد می کنند. درخت آرگان بین ۸ تا ۱۰ متر ارتفاع دارد و می تواند بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ سال عمر کند! این درختان، سفت و محکم و تیغ تیغی اند و هر کسی نمی تواند حتی به آن ها دست بزند اما ظاهرا بزها از این درختان هم زرنگ ترند، چون با گذشت قرن ها زمان، این بزهای باهوش یاد گرفته اند که چطور خودشان را با شرایط وفق دهند و از این درختان بالا بروند.
درخت بزی
بزهایی که در این منطقه زندگی می کنند و خاص همین کشور هستند، پاهای شکاف داری دارند. هر سم این بزها دارای ۲ انگشت است که این انگشتان می توانند حالت پخش بگیرند و تعادل آن ها را بر بالای درخت حفظ کنند در حالیکه هر انگشت به تنهایی بسیار نرم و شکننده است. این بزها ۲ انگشت دیگر هم در بالای پاهای خود دارند، البته این انگشتان در گونه های دیگری از حیوانات مانند گربه ها و سگ ها هم وجود دارد و به آن ها کمک می کند تا خودشان را از درختان بالا بکشند و یا در صخره های با شیب زیاد موقع پایین آمدن راحت تر این کار را نجام دهند، با این تفاوت که این ۲ انگشت در بزها بسیار قوی تر است.
درخت بزی
این درخت آرگان بومی بیابان های مراکش و جزایر تیندوف در غرب منطقه ی مدیترانه است. علاوه بر این، میوه ای که در بالای این درختان می روید، منبع غنی ای از روغن است و مردم مراکش از این میوه تجارت می کنند و می توانند در آمد خوبی کسب کنند. این میوه حدود ۲ تا ۴ سانتیمتر طول دارد و دارای هسته ای بسیار سخت و بدنه ای تازه و آبدار است که بخشی است که بزها آن را می خورند.
درخت بزی
در داخل هسته ی این درخت ۱ یا ۲ دانه ی روغنی وجود دارد. همان طور که گفته شد، این میوه در ماه ژوئن کاملا رسیده می شود، بنابراین بزها تا قبل از این ماه از این درختان به دور نگه داشته می شوند چرا که ممکن است میوه ی نرسیده ی آن را هم بخورند!برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 298222 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟