فلش دوربین عکاسی ، کودک سرطانی را نجات داد+عکس

داستان از این قرار است که مادر تیلور پس از آنکه از کودکش عکس گرفت متوجه علامت سفید رنگی در داخل چشم او شد.

روزنامه دیلی استار چاپ لندن می نویسد، این مادر پس از مشاهده چند عکس از کودکش متوجه لکه سفیدی در چشم راست کودکش شد لذا بلافاصله به منظور مشاوره به پزشکان متخصص مراجعه کرد.

این مادر که تینا نام دارد گفت که چند سال پیش یک مقاله پزشکی درباره چشم کودکان مبتلا به رتینوبلاستوما (Retinoblastoma) یا تومور شبکیه چشم خوانده بود.

وی دراین مقاله خوانده بود که در این بیماری در انعکاس نور مستقیم فلش لکه سفیدی در داخل چشم دیده می شود لذا برای انجام معاینه های لازم به پزشک مراجعه کرد.

معاینه های پزشکی نشان دادند که این کودک مبتلا به 3 غده سرطانی نادر است که اصطلاحا تومور شبکیه چشم ژنتیکی خوانده می شود بخش اعظم این تومور چشم راست کودک را مبتلا کرده و باعث محدودیت دید او شده بود. چشم چپ وی نیز با درصد اندکی مبتلا شده بود.این غده ها در صورت گسترش می توانند به مرگ منجر شوند.

درمان تیلور شامل شیمی درمانی در بیمارستان "گریت ارماند استریت" (Great Ormond Street Hospital) انگلیس کلا چهار ماه به طول انجامید.

پزشکان درمان سرطان، این کودک را به عنوان الگوی جدیدی برای درمان تومور شبکیه چشم در کودکان مد نظر قرار دادند. آنها درباره احتمال بازگشت این نوع سرطان در هر زمان هشدار داده اند. بنابراین باید پیوسته کودک را تحت نظر قرار داده و هر گونه انعکاس نور فلش در چشم او را کنترل کرد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

جنازه مردی که باعث تشنج در سالن تشییع پزشکی قانونی شد

زندگی کوتاه سارا کوچولو از ایران تا کانادا / این دختر به طور پنهانی در تهران به فرزندخواندگی مرد کانادایی در آمده بود

فیلم نجات جان بچه گربه که در وسط اتوبان بود + عکس

اعترافات جدید جوانی که پدرش را به خاطر یک دختر آتش زد + عکس

عکسی که در آن امیر جعفری به شیوه جالبی بوسیده شد +عکس

دورهمی بازیگران زن سرشناس سینما و تلویزیون! +سلفی دیدنی لادن مستوفی

 

کدخبر: 224807 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟