سرنوشت تلخ  صبای 7 ساله در روستای توران + تصاویر

کودکی شاید شیرین‌ترین دوران زندگی یک انسان باشد، انسان محبت‎ها و خاطرات کودکی را هیچ‌گاه از ذهن خود فراموش نخواهد کرد.

اما کودکی صبا در روستای توران فارس شهرستان رامیان مالامال از درد و رنج شده، کودکی 7 ساله که در اتاق کوچک 18 تا 20 متری که هنوز هم تقریبا کامل نیست، روزها با دیدن تلویزیون خود را سرگرم می‎کند.

صبا، کودکی نحیف که حتی دیگر توان نگه داشتن ماسک اکسیژن و لوله آن را در دهان ندارد و خانواده‎اش به جای اینکه از وجود زیبای فرزند در زندگی لذت ببرند همچون شمع در باد صبای زندگی می‌سوزند.

کودکی کوچک که در انتظار دستانی بزرگ و پرمهر خیران و پزشکانی است که هر چه زودتر وی را درمان کنند و به زندگی طبیعی خود بازگردد.

صبا آرزوهایش به اندازه بازی کردن و راه رفتن یک کودک بدون ماسک اکسیژن است، انتظار زیادی نیست که متولیان و مسئولان حامیان اقشار محروم و کم بضاعت به داد بیمارانی همچون صبا برسند.

مریم حیدری, مادر صبا در مورد بیماری فرزندش اظهار داشت: در سن 4 سالگی، صبا تب شدیدی کرد و به دنبال از ناحیه کمر به بالا زخم‎هایی در بدن وی ایجاد شد.

وی افزود: از این زخم‎ها خون می‎آمد, به صورتی که همیشه باید این زخم‌ها شستشو می‌دادم, دخترم را به بیمارستان پیامبر اکرم(ص) در تهران بردیم و در بخش PICU بستری کردیم.

مریم حیدری تصریح کرد: پس از آزمایشات و نمونه‌برداری‎های مختلف، پزشکان اظهار کردند که ویروسی وارد بدن صبا شده و صبا را بیمار کرده است.

وی یادآور شد: این ویروس به چشم و ریه صبا نفوذ کرده و در حال حاضر بدون دستگاه اکسیژن نفس کشیدن برایش بسیار سخت است.

مادر صبا تاکید کرد: در حال حاضر ریه‎های صبا از بین رفته و دکترها معتقدند باید پیوند ریه انجام شود, اما هزینه‎های درمان بسیار بالاست و پدرش کارگر ساده‎ای بیش نیست.

وی گفت: هم من و هم پدرش کارگر هستیم و درآمد آن‌چنانی نداریم تا بتوانیم وی را به بیمارستان تخصصی برده و پیوند ریه کنیم، با امید به خدا منتظر هستیم تا خیر یا پزشکی بتواند برای درمان دخترم کمک کند.

حیدری اظهار کرد: از 4 سالگی تا امسال مجبور بودم به علت عدم وجود دستگاه و کپسول اکسیژن، دخترم را در بیمارستان‌های مختلف گرگان و یا تهران بستری کنم، خوشبختانه امسال با دستگاهی که خیری تقبل کرده می‎توانم در خانه از دخترم مراقبت کنم تا حداقل از هزینه‌های جانبی کاسته شود.

مادر صبا با اشاره به مشکلات نگهداری صبا تصریح کرد: مشکلات بسیار است، همان‌طور که می‎بینید در یک اتاق 18 متری زندگی می‌کنم که این منزل ورثه چند برادر شوهر و شوهرم است و تنها 50 متر از آن به ما می‎رسد که توان ساخت آن را هم نخواهم داشت.

وی افزود: مشکلم مسیر دور بین اتاق و سرویس بهداشتی است که با توجه به دستگاه اکسیژن تردد برایمان به ویژه در شب که آسفالت هم نیست، سخت است.

حیدری یادآور شد: چون برداشتن ماسک اکسیژن از بینی و دهان صبا خطرناک است, حمام کردن برای وی بسیار سخت بوده و تنها راه درمان دخترم پیوند ریه است که امیدوارم هر فردی کاری از دستش برمی‌آید برای درمان دخترم انجام دهد.

مادر صبا گفت: ویروس به چشم صبا آسیب زده و سبب عفونت چشم وی شده و باید تلویزیون یا هرچیز دیگر را از فاصله بسیار نزدیک ببیند و قرنیه چشم صبا هم باید پیوند شود.

وی تاکید کرد: از نظر امرار معاش نیز مشکلاتی داریم اما مهم‌ترین درخواست و تقاضای من کمک به درمان دخترم است.

صبا حیدری هم به خبرنگار ما گفت: دوست دارم مانند دوستان و هم‌سن و سال‌های خود به مدرسه بروم اما می‎گویند نمی‎توانم, اگر توانستم روزی به مدرسه بروم و تحصیل کنم، حتما دکتر می‎شوم و همه کودکان بیمار را به صورت رایگان درمان می‎کنم تا کودکی بیمار در دنیا نباشد.

وی افزود: همیشه از امام حسین (ع) می‌خواهم که من هر چه زودتر خوب شوم, برخی اوقات از این اکسیژن و دستگاه‎ها خسته می‌شوم، دوست دارم بدوم، بازی کنم اما نمی‎شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

1396061217123751011834934

1396061217113489111834924

اخبار اختصاصی رکنا را از دست ندهید:

نقشه ماهرانه دختر ۱۶ ساله برای ۵ سال اخاذی از مرد پولدار اصفهانی + عکس

گفتگو با قاتلی که 2 بار از مرگ گریخت و ...

اشک پشیمانی قاتل کم سن در جلسه دادگاه تهران

قتل عام 3 عضو یک خانواده در شامگاه دیروز خیابان یخچال

اعدام برای پستچی شیطانی در دادگاه انقلاب تهران +عکس

ازدواج های شوم یک زن جوان تهرانی + عکس

بازگشت به زندگی ناباورانه دختر بچه ای که به قتل رسیده بود +عکس

وقتی راز سیاه داماد روز قبل از عروسی لو رفت / پدر عروس طلاق خواست

فیلم گفتگو با اژدها شرور معروف تهران / او بدون لباس در برابر خبرنگار ایستاد + عکس

فوری / قتل عام و خودکشی اعضای یک خانواده در خیابان یخچال

7 شب پس از عروسی فهمیدم سینا با منشی شرکتش ارتباط شوم دارد

تصمیم عجولانه یک جوان تحصیلکرده

ماجرای 4 ساعت زجرکش شدن مهرنوش دانش آموز نخبه زیر اتوبوس اردو + عکس

خواننده جوان موسیقی پاپ در بیمارستان بستری شد + عکس

پیدا شدن جسد پسر 18 ساله پس از 4 روز جستجو در رودخانه زیاران + تصاویر

 

 

کدخبر: 301772 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟