فرار دلفین ها از طوفان ایرما

روز هفتم سپتامبر و تنها ساعاتی پیش از شروع طوفان قدرتمند و مخرب ایرما، مبارزه ای طاقت فرسا بین تیمی از جانورشناسان و دامپزشکان و عقربه های ساعت در گرفته بود و این افراد تلاش می کردند تا شش دلفین که در یک آکواریوم شهری در سواحل شمالی کوبا زندگی می کردند را پیش از رسیدن طوفان به کمک هلیکوپتر به مناطق امن جنوبی منتقل کنند.
در این عملیات دلفین ها در پوشش هایی از پارچه های مرطوب قرار داده شده و از منطقه خطر خارج شدند. این حیوانات در یک پارک دلفین ها زندگی می کردند که در منطقه Cayo Guillermo واقع شده بود و پیش بینی های کارشناسان هواشناسی نشان می داد طوفان ایرما با شدت و قدرت زیادی از این منطقه عبور خواهد کرد. در ادامه بررسی های متخصصین جانورشناسی نشان می داد که احتمالا طوفان ایرما برای دلفین های این پارک خطرناک خواهد بود.
بر اساس گزارش های منتشر شده در این رابطه، دلفین ها در پوشش هایی از پارچه های مرطوب قرار داده شده و از منطقه خطر خارج شدند. این حیوانات در یک پارک دلفین ها زندگی می کردند که در منطقه Cayo Guillermo واقع شده بود و پیش بینی های کارشناسان هواشناسی نشان می داد طوفان ایرما با شدت و قدرت زیادی از این منطقه عبور خواهد کرد. در ادامه بررسی های متخصصین جانورشناسی نشان می داد که احتمالا طوفان ایرما برای دلفین های این پارک خطرناک خواهد بود و در نتیجه به سرعت تصمیم گرفته شد این جانوران به محلی امن تر در فاصله 240 کیلومتری جنوب غربی هاوانا منتقل شوند.
ماریا لوئیزا هرناندز وگا (María Luisa Hernández Vega) سرپرست این عملیات نجات در رابطه با جزئیات فعالیت های انجام شده اعلام کرد: « در این عملیات یک دامپزشک و دو تمرین دهنده و مربی دلفین ها در کنار آن ها حضور داشته و عملیات مورد نظر به کمک دو هلیکوپتر انجام شد.»
دلفین های مورد نظر در طول عملیات و پس از آن تحت بررسی کامل بوده و پژوهشگران تلاش می کنند تا نشانه های احتمالی ناشی از اضطراب و تنش حمل و نقل و تغییر محیط زندگی را در آن ها شناسائی و درمان کنند.
گفتنی است در پی بروز این طوفان شدید، بیش از یک میلیون نفر در کشور کوبا از مناطق پر خطر منتقل شده و به بخش های مرکزی انتقال داده شدند.
بر اساس گزارش های منتشر شده در این رابطه، شدت این طوفان از درجه ۵ تا ۳ ( بالاترین حد قدرت طوفان های استوایی تا بادهای شدید با سرعت ۲۴۰ تا ۲۹۵ کیلومتر در ساعت) در نوسان است. طوفان ایرما را طوفانی دیگر به نام «خوزه» تعقیب می‌ کند که آن‌هم از نظر شدت، در حال حاضر در رتبه ‌بندی ۴ قرار گرفته‌است. انتظار می‌رود خوزه تقریبا همان مسیری را طی کند که ایرما طی کرده و در نتیجه بر شدت آسیب‌ها و ویرانی‌های فعلی بیافزاید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

امداد دلفین ها

امداد دلفین ها

امداد دلفین ها

امداد دلفین ها

 

 

 

کدخبر: 304528 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟