جاذبه های گردشگری کرمان را بشناسید

یکی از استان های تاریخی کشورمان، استان کرمان است که حدود ۶ هزار جاذبه ی تاریخی را در خود جای داده است و از این تعداد، بیشتر از ۶۰۰ تای آن ها در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
مجموعه گنجعلی خان
این مجموعه یادگار دوران صفویان و یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری کرمان است و چند بنای مختلف دارد و به تلاش شخصی به نام گنجعلی خان ساخته شده است. مجموعه ی گنجعلی خان در سال ۱۳۴۷ به ثبت ملی رسید، این مجموعه دارای یک بازار Store سنتی است با معماری خاص و جذاب است که حتی قدم زدن در آن هم لذت بخش است، حمام این مجموعه هم حالا به موزه ی مردم شناسی کرمان تبدیل شده است و زیبایی ای ستودنی دارد.. این مجموعه یک ضرابخانه هم دارد که الان به موزه ی سکه تبدیل شده است و سکه های قدیمی در آن نگهداری می شود.
البته این ها تنها بخش این مجموعه نیستند و مدرسه، کاروانسرا و آب انبار؛ بخش های دیگر این مجموعه محسوب می شوند.
کرمان
حمام وکیل
یکی از بناهای تاریخی کرمان، حمام وکیل است که تاریخ آن به سال ۱۲۸۰ برمی گردد، حمام وکیل یک رختکن و یک گرمخانه دارد، این حمام حالا جای خود را به چایخانه سنتی داده و کاربری دیگری پیدا کرده است، پیشهاد می کنیم حتما غذاهای سنتی کرمان را در این بخش امتحان کنید.
کرمان
گنبد جبلیه
این گنبد در واقع بنایی سنتی متعلق به دوران ساسانیان و تنها بنای سنگی کرمان است و یکی از تاریخی ترین جاذبه های گردشگری کرمان محسوب می شود که در شرق شهر کرمان قرار گرفته است.
ارگ بم
ارگ بم را همه می شناسید، بزرگ ترین بنای خشتی جهان که در واقع یک دژ بزرگ است و شاید بتوان آن را مشهورترین جاذبه های گردشگری کرمان دانست. متاسفانه این بنای باشکوه در طی زلزله ی فاجعه باری که در سال ۱۳۸۲ اتفاق افتاد، دچار تخریب و آسیب شدیدی شد… با این حال هنوز هم یکی از دوست داشتنی ترین بناهای کرمان است که مطمئنا هر گرشگری در کرمان گردی اش باید ببیند. ارگ بم مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است و هنوز هم در حال بازسازی است.

کرمان
ارگ راین
گفته می شود ارگ راین هم دومین بنای بزرگ دنیاست که در جنوب غربی شهر راین قرار گرفته است و این ارگ هم دارای بخش های مختلفی است و سالانه توریست های زیادی را به دیدن خود می کشاند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 300374 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟