صخره ای که کیک عروسی شد! + عکس

این صخره ی عجیب غریب که به صخره کیک عروسی در استرالیا مشهور شده است، در واقع یک صخره ی ساحلی بزرگ و خیره کننده است که سطح بسیار صافی دارد و هر گوشه ی آن زاویه ی ۹۰ درجه دارد، این صخره با چاقو کنده شده است و به دلیل شباهت بسیار زیادی که به کیک عروسی دارد بسیاری آن را به همین نام صدا می زنند و عده ی دیگری به آن پنیر سفید می گویند.

کیک عروسی صخره ای
صخره کیک عروسی در استرالیا یکی از انواع شکل گیری صخره های سنگ آهکی است که در پارک ملی رویال قرار گرفته است، پارکی که چشم اندازی پر از دره های شیبدار، سنگ و صخره های مختلف با منظره ای رو به اقیانوس بی پایان دارد. در طول مسیری که در این پارک قدم می زنید، با نهرها، آبشارها و استخرهای طبیعی و تالاب های مختلفی روبرو می شوید، وقتی وارد این پارک می شوید، باید مسیری ۵٫۱ کیلومتری را بپیمایید تا به صخره کیک عروسی برسید.
کیک عروسی صخره ای
اگر چه این صخره چندین سال است که شکل گرفته است اما از سال ۲۰۱۵ بود که ناگهان جمعیت زیادی را به دیدن خود کشاند و توریست های زیادی را جذب کرد به گونه ای که پارک ملی جنوب ولز و سرویس حیات وحش استرالیا اعلام کرد که تعداد بازدید کنندگان صخره کیک عروسی در استرالیا از ۲۰۰۰ نفر در هر ماه، به ۱۰۰۰۰ نفر در ماه رسیده است.
کیک عروسی صخره ای
این موضوع شاید یک جنبه ی مثبت داشت اما جنبه ی منفی بزرگی هم داشت و آن هم این بود که توریست هایی که به دیدن این صخره می آمدند، تصاویر آن را در اینستاگرام Instagram دیده بودند ، آنها روی صخره می نشستند و یا آویزان می شدند و با حالت های خطرناک روی آن عکس می گرفتند و جان خود را به خطر می انداختند و بدتر از آن اینکه بعضی از افراد هم روی این صخره با چاقو و وسایل دیگر یادگاری می کشیدند و آن را خراب می کردند.
کیک عروسی صخره ای
این مسئله تا جایی ادامه پیدا کرد که مسئولان این پارک ملی کم کم نگران شدند و شاید بخش بزرگی از نگرانی آنها هم بابت نگهداری از خود صخره بود نه حفظ جان بازدید کننده ها. بخشی از نگرانی آن ها به این دلیل بود که می ترسیدند ایستادن ۳۰-۴۰ نفری آدم ها با هم روی این صخره، به آن ضربه بزند و یا باعث کج شدن آن شود و این کیک عروسی خراب شود! بنابراین این صخره در ماه می سال ۲۰۱۵ بطور کلی بسته شد چرا که ارزیابی هایی که از این سنگ شده بود، نشان داد که این صخره نه تنها اصلا پایدار نیست، بلکه در ۱۰ سال آینده قطعا روزی کاملا فرو می ریزد صخره کیک عروسی در استرالیا امروزه کاملا برای بازدید عموم قدغن شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 300378 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟