جاذبه ای عجیب به نام دیوار باد در هلند

این کانال به اسم مهندس هلندی Caland نامگذاری شده و به عنوان مسیری عمیق برای کشتی های سنگین و تانکرها مورد استفاده قرار می گرفت. هرچند استفاده از این مسیر آبی به دلیل عرض کم، در بادهای شدید بسیار سخت می شد؛ این مسئله مخصوصا در محدوده ی پل Bridge Calandbrug که کشتی ها بزرگ تر می شدند بیشتر به چشم می آمد.

در میانه ی دهه ی 80 میلادی، از معماری به نام Martin Srtujis و هنرمندی به نام Frans de Wit خواسته شد تا مانعی کارآمد و در عین حال زیبا طراحی کنند. دیوار باد روزنبرگ حاصل تلاش این دو تن است.

دیوار باد

در این دیوار باد که شبیه به یک اثر هنری بزرگ مقیاس به نظر می رسد، حدود 125 اسلب بتنی که با الگوهای خاصی شکل گرفته اند در طول 1.75 کیلومتر استفاده شده که نیروی باد را تا 75% کاهش داده اند. در بخش های جنوبی کانال، این قطعات بتنی در فرم نیم دایره، به عرض 18 و به ارتفاع 25 متر هستند. هر چه به پل Calandbrug نزدیک تر شوید، شکل نیم دایره ای دیوارها کاهش بیشتری یافته و هر دیوار به دیوار کناری خود نزدیک تر می شود. دور پل، عرض دیوارها تنها 4 متر است. در انتهای شمالی نیز قطعات نیم دایره ای با قطعات مربعی جایگزین شده اند. در نهایت این مجموعه تا درختان کنار یک ایستگاه ذخیره ی گاز امتداد می یابند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

دیوار باد

دیوار باد

دیوار باد

دیوار باد

 

کدخبر: 306772 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟