این شیوه نادرست مرگ کودکان را به دنبال دارد

آسم یک بیماری مزمن التهابی ریه ها و مجاری تنفسی است. اگر کودک شما آسم داشته باشد، این مجاری تنفسی تحریک شده و ورم می کنند و این مسأله می تواند بر توانایی تنفس کودکتان تأثیر بگذارد.

ترکیب جوهر نمک و سفید کننده های شیمیایی یکی از روش های غلطی است که بسیاری از افراد از آن استفاده می کنند و این امر موجب واکنش شیمیایی و حجم زیادی از عوامل تحریک کننده راههای هوایی و تنفسی در افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای تنفسی و افراد سالم می شود.

یک فوق تخصص آسم و آلرژی با بیان اینکه عدم رعایت نکات ایمنی منجر به ایست قلبی بسیاری از کودکان آسمی می شود، گفت:ترکیب جوهر نمک با سفید کننده های شیمیایی یکی از روش های غلطی است که بسیاری از افراد از آن استفاده می کنند و این امر موجب واکنش شیمیایی و حجم زیادی از عوامل تحریک کننده راههای هوایی و تنفسی در افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای تنفسی و افراد سالم می شود. او با اشاره به اینکه انقباض هوا در ریه قابل درمان است و سردسته این بیماری ها در افراد آسم خواهد بود، اظهار داشت:تغییرات ساختاری راه های هوایی در برخی از افراد برگشت پذیر نیستند که بیماری انسداد مزمن راه های هوایی در این دسته قراردارند.

وی با بیان این مطلب که افراد مبتلا به اختلالات تنفسی در برخورد با عوامل شیمیایی بیماری آنها تشدید می شود، خاطرنشان کرد:گرد وغبار، آلاینده های هوا، دود حاصل از سوخت، احتراق اتومبیل، سیستم گرمایشی خانه ها و دود سیگار از جمله عوامل عود کننده بیماری های تنفسی هستند. این متخصص در ادامه خاطرنشان کرد:همه ساله در خانه تکانی نزدیک به سال نو اورژانس و بیمارستان ها با موج زیادی از مراجعه کنندگان در گروه سنی مختلف مبتلا به بیماری های مزمن ریوی مواجه می شوند که عدم رعایت نکات بهداشتی و ایمنی در هنگام استفاده از مواد شوینده و شیمیایی موجب بروز اختلالات تنفسی شده است.

وی با بیان اینکه جا به جایی وسایل منزل منجر به انتشار و گسترش گرد وخاک انباشته شده در سطوح مربوط به اثاث خانگی می شود، اظهار داشت:در خانه تکانی ها علاوه بر وجود عوامل شیمیایی آزاردهنده موجوداتی تحت عنوان مایت ها هستند که مسئول بسیاری از بیماری هایی همچون آسم وآلرژی در کودکان و نوجوانان می شود که با نقل و انتقال وسایل منزل این موجودات نیز منجر به بروز بسیاری از بیماری ها خواهند شد.

این متخصص با اشاره به اینکه مواد شوینده و ضدعفونی کننده ها به دلیل داشتن قابلیت فراریت به سرعت در فضا منتشر و از طریق استنشاق به راه هوایی افراد وارد می شوند، گفت:افرادی که دارای بیماری های زمینه ای در سیستم تنفسی هستند با استنشاق مواد شیمیایی به انقباض در عضلات راههای هوایی و تنگی مجاری تنفسی مبتلا می شوند که به صورت سرفه های حاد، تنگی نفس و خس خس سینه بروز می کند.

وی با بیان این مطلب که استفاده نادرست و تماس با مقادیر زیاد از مواد شوینده منجر به فوت و ایست قلبی در بسیاری از کودکان مبتلا به آسم شده است، تصریح کرد:ترکیب جوهر نمک با وایتکس یکی از روش های غلطی است که بسیاری از افراد از آن استفاده می کنند و این امر موجب واکنش شیمیایی و حجم زیادی از عوامل تحریک کننده راههای هوایی و تنفسی در افراد با بیماری های زمینه ای در سیستم تنفسی و افراد سالم می شود.

او در ادامه افزود:استفاده از مواد شوینده در محیط های سربسته و مکان هایی که از تخلیه مناسب هوا برخوردار نیستند منجر به عوارض ناخوشایند اختلالات تنفسی با شدت بیشتری در افراد می شود که باید از این پاک کننده ها در فضای باز استفاده کرد تا موجب بروز مشکلات تنفسی نشود.

وی افراد دارای بیماری های زمینه ای تنفسی را در صورت برخورد با مواد شیمیایی و بروز مشکل به استفاده از خدمات پزشکی توصیه شده از سوی پزشک خود همچون اسپری و و باز کردن درب و پنجره یا رفتن به مکان های باز را توصیه کرد و گفت:افرادی که دارای هیچ گونه اختلالات زمینه ای تنفسی نیستند در صورتی که به دلیل استفاده از مواد شیمیایی دچار مشکلات تنفسی شدند به یک مکان باز بروند تا عوارض آن کمتر شود.

این متخصص استفاده از ماسک را تا حدودی در جلوگیری از ورود گرد وغبار به سیستم تنفسی افراد موثر دانست و افزود:استفاده از ماسک در مورد مولکول های مواد شیمیایی مانند شوینده ها و پاک کننده ها ممکن است که اثربخشی لازم را نداشته باشد اما بهتر است که افراد هنگام استفاده از این مواد از ماسک های چند لایه استفاده کنند.

این دکتر در پایان با تاکید بر این که افراد مبتلا به بیماری های تنفسی مزمن و آسم به منظور جلوگیری از بروز مشکل، نظافت منزل را به یکبار در سال موکول نکنند، گفت:افراد با انجام نظافت های دوره ای و هفتگی به خصوص مکان هایی همچون اتاق خواب از تجمع مواد تحریک کننده و آلرژی زا در طول سال جلوگیری می کنند که این مسئله مانع بروز عوامل آسیب رسان ریوی در ایام خانه تکانی می شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 307300 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟