حجم ویدیو: 1.47M | مدت زمان ویدیو: 00:00:16

شاید این موضوع برای افراد یک در میلیون اتفاق بیفتد ولی می افتد و بسیار دردناک نیز می باشد و در آن لحظه هم هیچ فکری به مغز انسان نمی رسد مگر اینکه قبلا" بداند چه باید کرد. 
زمانی که حشره ای درون گوش وارد می شود صدای بال زدن یا حرکت آن در محیط پردۀ گوش بسیار آزاد دهنده می باشد که در آن زمان انسان هر کاری می کند که ازاین وضعیت نجات پیدا کند و بخاطر همین امکان دارد آسیب های جدی به پردۀ گوش وارد کند و برای رسیدن به آرامش باید بهترین روش را انتخاب کرد و بایک روش خیلی ساده می توان مشکل را به سادگی حل نمود:
ابتدا سر فرد را به گونه‌ای بچرخانید که گوش آسیب دیده به سمت بالا قرار گیرد، سپس مقدار کمی روغن معدنی یا روغن زیتون داخل گوش بریزید. 
هنگام ریختن روغن، می‌توان مسیر حرکت روغن را با مستقیم کردن مجرای گوش هموارتر ساخت. برای این کار لاله گوش را به سمت بالا و عقب بکشید. حشره خفه می شود و در روغن شناور می‌ماند.
اگر حشراتی مانند پشه یا سوسک ریز یا مگس وارد گوش شده فورا سه الی پنج قطره الکل سفید در گوش ریخته و کمی صبر می کنید که حشره در گوش بمیرد. بعد گوش را کمی کج می کنیم یا تکان می دهیم تا حشره از دیواره گوش جدا و به سمت بیرون هدایت شود.
اگر الکل سفید در دسترس نبود، با استفاده از10 تا 15قطره روغن گیاهی مناسب نظیر روغن زیتون، روغن بادام و یا روغن بنفشه و یا درنهایت با استفاده از آب ولرم، گوش را با ملایمت شستشو دهید و با انباشتگی گوش از روغن یا آب،صبر کنید تا حشره به بیرون شناور شود. تا زمانی که حرکتی از حشره احساس شود باید این عمل را ادامه داد.
در مورد مواجهه با حشرات گزنده، شرایط تا حدی فرق می کند؛ اگر حشره‌ای گزنده از جمله عقرب و هزار پا وارد گوش فردی شد باید در ابتدا فرد را به آرامش دعوت و از هر گونه تحریک توسط وسایل نوک تیز و گوش پاک کن خودداری کرد.
بعضی در شرایط اورژانسی، استفاده از نور برای خارج شدن حشرات گزنده از داخل گوش را راهکاری مناسب دانسته اند. چرا که حشرات گزنده معمولا به نور واکنش نشان می‌دهند و با تاباندن نور ، حشره به سمت بیرون حرکت می‌کند. این کار را می توان به سادگی با استفاده از یک چراغ قوه کوچک انجام داد. در ضمن، باید از تحریک حشره توسط گوش پاک کن و یا هر ابزار دیگری خودداری کرد؛ چرا که در اینصورت حشره به سمت داخل گوش می خزد و فرد را در این حالت نیش بزند، که در اینصورت به علت نزدیکی گوش با مغز میانی فرد در معرض خطر مرگ قرار می گیرد.
همچنین حشراتی مانند عقرب در مناطق گرمسیری زندگی می‌کنند بنابراین می توانیم با قرار دادن کمپرس یخ بر روی دهانه گوش، عقرب را دچار بی حسی نماییم تا به سمت گرما و بیرون حرکت می کند. گوشی که در داخل آن حشره وارد شده باید سر را به آن سمت چرخاند و بعد از انجام این امور فرد را به مراکز درمانی رساند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 307918 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟