کنایه روحانی به ترامپ: امروز زمانی نیست که بین ملت‌ها دیوار کشید

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز شنبه هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری که در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد، این مطلب را بیان کرد و افزود: قطع کردن پیمان های تجاری دنیا نه خدمت به اقتصاد است و نه به توسعه و رونق تجاری خدمتی خواهد کرد. ‌امروز روز آشتی و هم زیستی مسالمت آمیز است و روز ایجاد فاصله بین ملت ها نیست.
رئیس دولت تدبیر و امید به ایام دهه فجر هم اشاره کرد و گفت: مردم و ملت ایران شگفتی های بزرگی را آفریدند. ما امروز در آستانه ایامی هستیم که در 38 سال پیش مردم ایران انقلابی بزرگ را به پیروزی رساندند.
روحانی افزود: در این انقلاب بزرگ، هیچ کشوری، هیچ قدرتی و هیچ ابرقدرتی پشتیبان مردم نبود، مردم با اتکا به فرهنگ، دین و آرمان های بلند خود، یک انقلاب مستقل، بدون وابستگی به قدرت های خارجی و یک انقلابی کاملا مردمی را به ثمر رساندند.
وی ادامه داد: یکی از بزرگترین ثمرات این انقلاب، استقلال سیاسی سرزمین ما بود، یکی از بزرگترین دستاوردهای این انقلاب، حاکمیت ملی مردم ما بود که همه مدیریت کشور بر مبنای دموکراسی، مردم سالاری و صندوق آرا قرار گرفت و یکی از ثمرات مهم این انقلاب، عزت مردم بزرگ این سرزمین بود.
رئیس جمهوری با بیان این که ایران به عنوان کشوری که در یک تجاوز Rape 88 ساله نیز همچنان با اتکا به اراده، استقامت و ایستادگی خودش بدون حمایت  کشورهای خارجی توانست تجاوز را از کشورش رفع و دفع کند، افزود: ایران کشوری است که هرگز سابقه استعمارگری نداشته و هرگز سابقه استعمار شدن نیز نداشته است.
روحانی اضافه کرد: کشور ما هیچ وقت مستعمره کشوری نبوده و در طول دهه و قرن های گذشته، هیچ گاه مردم کشور ما به کشور دیگر و به همسایگان تجاوز نکرده است، مردم ما هیچ گاه با مساله ای به نام نژاد پرستی خوی نداشته اند،‌ در کشور ما ادیان، اقوام و فرهنگ های مختلف هم زیستی مسالمت آمیز داشته اند.
وی با اشاره به این که در کشور ما در کنار مسجد، کلیسا و کنیسه وجود دارد،‌ اظهار کرد: در پارلمان ما در کنار نمایندگان مسلمان، نمایندگان ادیان دیگر حضور دارند؛ یهودیان، مسیحیان و زرتشتیان دارای همان آزادی Freedom هستند که مسلمانان دارای آن هستند. مذاهب اسلامی نیز در کنار یکدیگر زندگی می کنند و ایران همواره کشوری بوده است که به دانش جهانی خدمت کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع: ایرنا

کدخبر: 240836 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟