لغو موقت دستور مهاجرتی ترامپ

به نقل از خبرگزاری سی‌ان‌ان، قاضی Judge جیمز روبارت از منطقه سیاتل با صدور حکمی دستور جنجالی ترامپ Trump را به چالش کشیده و ممنوعیت مهاجرتی ترامپ برای هفت کشور عمدتا مسلمان را به صورت سراسری لغو کرد و این حکم از جمعه اجرایی شد.

این حکم برای رسیدگی به شکایت باب فرگوسن، دادستان ایالت واشنگتن صادر شده و تا زمان رسیدگی به این شکایت، در سراسر آمریکا معتبر خواهد بود. این دادستان با تنظیم شکایتی خواستار لغو برخی از قسمت‌های دستور مهاجرتی ترامپ شده و تاکید دارد که این ممنوعیت، حقوق مهاجران و خانواده‌های آنان را نقش می‌کند.

سازمان گمرک‌ها و حفاظت مرزی هم به خطوط هوایی اطلاع داده که دولت آمریکا فورا صدور ویزا را که قبلا متوقف شده بود، از سر می‌گیرد. این حکم با واکنش فوری کاخ سفید روبرو شد. کاخ سفید این حکم را "ظالمانه" توصیف کرده و شون اسپایسر، سخنگوی ترامپ گفت: وزارت دادگستری آمریکا در دفاع از اجرای دستور رئیس‌جمهوری وارد عمل می‌شود. دستور اجرایی ترامپ قانونی و مناسب است.

دستور اجرایی ترامپ که اخیرا به امضا رسیده است، ورود مسافران و مهاجرانی از هفت کشور شامل ایران و شش کشور دیگر را برای مدت ۹۰ روز منع می‌کند. طبق آن همچنین برنامه مهاجرتی آمریکا برای ۱۲۰ روز معلق می‌شود و ورود پناهجویانی از سوریه به مدت نامعلومی متوقف می‌شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 242581 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟