روسیه به مداخله سایبری در انتخابات سراسری انگلیس متهم شد

احزاب سیاسی انگلیس با تجربه‌ای که از حملات سایبری به انتخابات سراسری این کشور دارند و با در نظر گرفتن ادعای مداخله سایبری روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از آژانس‌های امنیتی برای تقویت امنیت سایبری کشور درخواست کمک کردند.

«سیاران مارتین» رئیس مرکز امنیت ملی سایبری انگلیس از گفتگوهای غیر رسمی با احزاب سیاسی این کشور برای طراحی برنامه‌ای به منظور محافظت از اطلاعات اینترنتی حساس خبر داد.

به ادعای ایندیپندنت، شواهدی در دست است که نشان می‌دهد فعالیت مخفیانه روس‌ها در فضای سایبری همزمان با آغاز انتخابات سراسری انگلیس در مه 2015، افزایش یافته بود. به گفته مارتین پس از این فعالیت‌ها، هکرهای وابسته به کرملین به شبکه «تی‌وی5موند» فرانسه نیز حمله کردند که گام جدیدی در حملات سایبری روسیه به حساب می‌آید.

پس از اینکه ملکه انگلیس مرکز جدید امنیت ملی سایبری این کشور را افتتاح کرد، مارتین در این خصوص گفت: «ما آماده‌ایم با احزاب سیاسی همکاری کنیم و صحبت‌هایی در این باره صورت گرفته است. انتظار می‌رود در آینده سمینارهایی را برای احزاب سیاسی برگزار کنیم».

روسیه حتی به انجام حملات سایبری علیه امانوئل مکرون –نامزد مستقل انتخابات آتی فرانسه- نیز متهم شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 245382 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟